Firma Gaspol S.A. prowadzi ogólnopolski program na rzecz Zrównoważonego Rozwoju Społeczności Lokalnych „Gaspol kibicuje klimatowi”. Jego celem jest wzrost świadomości społeczeństwa na temat roli proekologicznych inwestycji gmin i powiatów dla ich zrównoważonego rozwoju. Pokazanie korzyści płynących z inwestycji w ekologiczne rozwiązania energetyczne ma aktywizować lokalne społeczności do podejmowania tego typu aktywności w ich regionie.
W ramach programu zostaną zorganizowane „Warsztaty Dobrego Klimatu” dla gmin, ogólnopolski konkurs na „Gminę Przyszłości”, a następnie opracowany będzie ranking „Dobrych praktyk”, prezentujący godne naśladowania działania polskich gmin na rzecz poprawy klimatu oraz rozwoju regionu i zamieszkującej go społeczności lokalnej. Podczas warsztatów dla gmin ich przedstawiciele i lokalni liderzy dowiedzą się, w jaki sposób inwestycje w proekologiczne rozwiązania energetyczne mogą wpłynąć na rozwój gminy oraz jakie są możliwości dofinansowania ekologicznych projektów.
– Innowacjom technologicznym musi towarzyszyć inwestycja w człowieka i kapitał ludzki. Rozwój regionu to rozwój zamieszkującej go społeczności. Dlatego tak ważne jest, by podejmować wszelkie działania mające na celu aktywizowanie lokalnych grup społecznych do podejmowania tego typu inwestycji – powiedział dr Andrzej Hałasiewicz, ekspert programu „Gaspol kibicuje klimatowi”, adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Dla potrzeb kampanii powołana została Rada Programowa, w skład której weszli eksperci w zakresie energetyki, socjologii, pozyskiwania środków unijnych oraz wykorzystywania odnawialnych źródeł energii.
Projekt potrwa do końca 2010 roku.
M. Czerepak
zobacz także
-
09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie

