logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Fotografie jednego dziecka
22.12.2014
Tematy: Akcje

Fotografie jednego dziecka



Jest ich dwóch. Pierwsza osoba zamieszkuje w jednej z chińskich metropolii, ta druga zaś – wyimaginowana, lecz bliźniacza, identyczna z pierwowzorem, tak naprawdę nie istnieje.

Takie obrazy można dostrzec w fotogalerii chińskiego artysty – Fan Shi Sana (Fanshisan.com). Zdjęcia stanowią element projektu „Two of Us” („Nas dwoje”) zainicjonowanego w 2009 roku przez fotografa i stanowią odpowiedź na prowadzoną w Chinach od 1977 roku politykę jednego dziecka (One-Child Policy) ograniczającą ilość posiadanych dzieci przez chińskie małżeństwa do jednego potomka. Prawo jest egzekwowane poprzez grzywny i kary, co niesie ze sobą falę negatywnych zjawisk społecznych takich jak porzucanie nowonarodzonych dzieci, aborcje czy dzieciobójstwo.

Autor zdjęć przekonuje, że polityka władz odciska także głębokie piętno na tożsamości osamotnionych mieszkańców Chin, którzy rozpaczliwie poszukują bliskości i wsparcia. Fan Shi San również należy do opuszczonego pokolenia i staje się jego głosem, pragnąc ukazać negatywne skutki funkcjonowania surowego prawa. Samotność według artysty sprzyja wytworzeniu się alter ego (drugiego ja), które iluzorycznie ma reprezentować obecność prawdziwego rodzeństwa. Taki przyjaciel może stać się ważną częścią życia osamotnionego dziecka, jednakże nierealna postać jest jedynie odbiciem myśli, wyobrażeniem, co według autora może zastępować i wypaczać autentyczne relacje z ludźmi.

Fan Shi San nie zakończył swojego projektu. Do tej pory skupiał się na Szanghaju, fotografując swoich rówieśników. Autor fotografii planuje nawiązać współpracę z osobami z innych chińskich lokalizacji tak, aby uchwycić obraz polityki jednego dziecka w całych Chinach.

Joanna Suchorowiec

 

Nazwa projektu: Two of Us

Autor: Fan Shi San

Zasięg: Chiny








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek