logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Firmy mogą zgłaszać dobre praktyki CSR
18.12.2014
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Firmy mogą zgłaszać dobre praktyki CSR



Wystartował nabór dobrych praktyk CSR do 13. edycji Raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Do 9 stycznia 2015 roku firmy z całej Polski mogą zgłaszać działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu/zrównoważonego rozwoju zrealizowane w 2014 roku. Nabór praktyk odbywa się poprzez formularz dostępny na stronie www.raport2014.odpowiedzialnybiznes.pl i jest bezpłatny.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, która zbiera najlepsze działania firm w tym zakresie. W ten sposób powstaje największy w Polsce (w poprzedniej edycji Raportu zgłoszono ponad 500 praktyk) przegląd aktywności biznesu społecznie odpowiedzialnego. Co roku na przełomie grudnia i stycznia prowadzony jest nabór praktyk CSR poprzez internetowy formularz.

Podstawowym wymogiem zakwalifikowania dobrej praktyki do Raportu jest jej aktualność – musiała być zrealizowana w 2014 roku oraz ogólna zgodność z zasadami społecznej odpowiedzialności. Inne elementy oceny to: jej adekwatność względem specyfiki firmy/obszaru, jej aktywności i spójności z misją, a także innowacyjność praktyki wobec realizowanych wcześniej przez daną firmę oraz inne firmy, a wreszcie tworzenie wzajemnych korzyści dla biznesu i jego  interesariuszy oraz wymierność działania pod względem ekonomicznym, ekologicznym i społecznym. Nie ma limitu dobrych praktyk CSR, które może przesłać przedsiębiorstwo.

Zgłoszone inicjatywy i projekty CSR firm, podobnie jak w ubiegłych latach, zostaną pogrupowane według 7 obszarów normy ISO 26000:

  • ład organizacyjny,
  • praktyki z zakresu pracy,
  • prawa człowieka,
  • środowisko,
  • uczciwe praktyki operacyjne,
  • zagadnienia konsumenckie,
  • zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.

Dodatkowo, podobnie jak w minionym roku, można zgłaszać także praktyki, które zostały już opublikowane na łamach wcześniejszych edycji Raportu, ale były realizowane przez firmę także w 2014 roku. Zostaną one wówczas zakwalifikowane w raporcie jako praktyka długoletnia i również zaprezentowane na łamach publikacji. Zgłoszenia praktyk długoletnich można dokonać przez ten sam formularz, co nowych praktyk, również do 9 stycznia 2015 roku.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki” zostanie ogłoszony pod koniec marca w roku jubileuszu Forum Odpowiedzialnego Biznesu, 15-lecia organizacji.

Poprzednie edycje Raportu dostępne są pod adresem: http://odpowiedzialnybiznes.pl/typ-publikacji/raporty-publikacje-fob/. 








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek