Fast fashion jest jak fast food
Fast fashion – tym terminem określa się politykę wielkich koncernów odzieżowych, które nowe produkty, a wręcz całe kolekcje, wprowadzają nawet co miesiąc. Fast fashion ściśle wiąże się z masową produkcją przy niskich kosztach i jeszcze niższej jakości. Taka strategia ma dramatyczne konsekwencje dla środowiska naturalnego. Szacuje się, że 84% odzieży i dodatków klasyfikowanych jako fast fashion kończy na wysypiskach śmieci.
Fast fashion dla naszej planety jak fast food dla naszych organizmów – to porównanie stało się punktem wyjścia dla studenckiej kampanii społecznej, zrealizowanej dla Centre for Sustainable Fashion. W ramach projektu nazwy popularnych marek odzieżowych ukazano jako brandy z branży fast food. Autorkami kampanii są Sierra Fentress i Lynn Seah.



zobacz także
-
17.12.2025Kampanie
Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej
-
16.12.2025Wydarzenia
Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich
-
12.12.2025Kampanie
Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego
-
11.12.2025Kampanie
Zabawki z czasem się nudzą
-
09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!
-
03.12.2025Kampanie
Edukacja Obywatelska w praktyce
