White Ribbon Campaign (czyli Kampania Białej Wstążki) to globalny ruch mężczyzn i chłopców, działający na rzecz położenia kresu przemocy wobec kobiet i dziewcząt. Zainicjowany w Toronto w Kanadzie, dzisiaj pozostaje aktywny w ponad 60 krajach na całym świecie (więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ).
Najnowsza kampania organizacji jest zabawnym i dającym do myślenia rozrachunkiem ze stereotypami związanymi z płcią. Do projektu zaproszono pięciu mężczyzn w różnym wieku – wśród nich znalazł się m.in. jeden z najpopularniejszych kanadyjskich sportowców, Chris Van Zeyl – a następnie zadano im proste pytanie: dlaczego tylko kobiety dostają w prezencie kwiaty? Stało się to punktem wyjścia do niebanalnej rozmowy na temat równości płci.
Film, stanowiący podstawę kampanii, jest dystrybuowany za pośrednictwem mediów społecznościowych i ma na celu pobudzenie szerszej dyskusji wśród ich użytkowników. Wszystkie działania zainicjowano na początku listopada a ich finał ma przypaść na 25 listopada, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy wobec Kobiet.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka