logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Energa ochroni nietoperze i pszczolinki
12.02.2015
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Energa ochroni nietoperze i pszczolinki



Grupa Energa wspólnie z Fundacją Przyrodniczą „pro Natura” organizują konkurs grantowy „Ochrona przyrody wokół Twojego otoczenia”. Wnioski należy składać do 15 lutego. Można otrzymać 6 tys. zł na realizację. Szansę na dotację mają projekty, które chronią zwierzęta występujące obok domów, takie jak jerzyki, mazurki, nietoperze czy pszczolinki i złotolitki. W dotychczasowych czterech edycjach konkursu wsparcie na łączną kwotę ponad 100 tysięcy złotych otrzymały 24 tego typu realizacje.

Fundusz dla przyrody od 2008 roku w ramach konkursu grantowego organizowanego przez Grupę Energa i Pro Naturę, wspiera inicjatywy realizowane nie tylko przez ekologów, ale także gminy, szkoły czy stowarzyszenia, na co dzień nie związane z tego typu aktywnością. Wśród nich znalazły się na przykład Fundacja SYNAPSIS czy aresztanci objęci projektem przez Zachodniosudeckie Towarzystwo Przyrodnicze.

W tym roku największą szansę na wsparcie mają rozwiązania służące jednocześnie wielu rzadkim odmianom ptaków i owadów. Liczymy na przemyślane, wieloletnie inwestycje, niebanalne i angażujące wiele osób. Nie chodzi nam o zwykłe budki dla ptaków – podkreśla Magdalena Berezowska z Fundacji Przyrodniczej „pro Natura”. Do składania wniosków zachęcamy Parki Narodowe, organizacje pozarządowe działające na rzecz natury, szkoły i urzędy gmin. Dotacja może wspomóc projekty już realizowane lub planowane.

Zgłoszenia powinny zawierać wieloelementowe koncepcje działań, obejmujące np. budowę schronień (trwałych, odpornych na działanie czasu) i jednoczesne zakładanie naturalnych ogrodów z odpowiednich gatunków roślin, które pomogą zwierzętom przetrwać – zapewnią miejsce żerowania i rozrodu oraz kryjówki.

W każdej z poprzednich edycji konkursu składanych było kilkadziesiąt wniosków, z których wybrano m.in. projekty dotyczące ochrony kilku gatunków nietoperzy, gągoła, sowy błotnej, renowacji gniazd bociana białego, czy zagrożonych stanowisk wierzby lapońskiej.

Wnioski do tegorocznej edycji konkursu należy przesyłać do 15 lutego na adres: Fundacja Przyrodnicza „pro Natura” Trzcinica Wołowska 10; 56-160 Wińsko, z dopiskiem na kopercie: Fundusz dla Przyrody.

Przy współpracy z Fundacją „pro Natura” Energa założyła Infolinię 801 BOCIAN (nr tel. 0 801-26-24-26). Do dziś skorzystało z niej ponad 1000 osób, które uzyskały informacje, co należy zrobić w przypadku znalezienia poszkodowanego bociana czy zniszczonego gniazda.

Innym efektem współpracy Energi i przyrodników jest projektu :Energetyczni Obrączkarze Grupy Energa:. W ciągu kilku lat jego realizacji przeszkoleni przez ornitologów pracownicy Energi zaobrączkowali ok. 5 tysięcy bocianich piskląt. Dzięki nim łatwiej jest śledzić losy bocianów na trasach ich wędrówek w Europie i Afryce. Wśród innych działań proekologicznych GE jest odtwarzanie wokół elektrowni wodnych Grupy, naturalnego środowiska wodnego. Do akwenów wprowadzane są co roku setki tysięcy sztuk narybku. Są to gatunki, które występują w danym środowisku w stanie naturalnym. Budowane są także przepławki umożliwiające rybom w okresie tarła wędrówkę wzdłuż rzeki.

Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce. Podstawowa działalność Grupy obejmuje wytwarzanie, dystrybucję oraz obrót energią elektryczną. ENERGA dostarcza i sprzedaje prąd ponad 2,9 mln klientów, zarówno gospodarstwom domowym, jak i przedsiębiorcom.

 








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek