logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Eko grzech
02.03.2010
Tematy: Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko

Eko grzech

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Lenistwo, niewierność, kradzież – o tych grzechach przy spowiedzi zwykle się nie zapomina. Inaczej jest z niszczeniem środowiska. O nim grzesznicy zwykle już księdzu nie wspominają, bo też nie są świadomi tego, jak ich nieekologiczne zachowanie wpływa na przyrodę.

Kampania "Nie zaśmiecaj swojego sumienia" przygotowana przez agencję Adwertajzing na zlecenie Ministerstwa Środowiska będzie stanowić największą dotychczas przeprowadzoną przez ministerstwo akcję propagującą proekologiczne postawy. Autorom przekazu zależało na tym by jego odbiorcy uświadomili sobie, że kondycja najbliższego im środowiska zależy bezpośrednio od nich.

Na kampanię medialną, póki co, składają się 3 spoty filmowe (w dwóch wersjach 30 i 15 sekundowej) oraz trzy spoty radiowe. Ze względu na adresatów kampanii – głównie kobiety z małych miejscowości i wsi – głównym bohaterem reklam jest ksiądz, który podobnie jak w popularnych serialach, naucza swoich parafian czym jest "grzech ekologiczny": rolnik, który przyznał się że "wozi śmieci do lasu tak jak wszyscy" truje w ten sposób ludzi, zwierzęta i wodę, a przez smród śmieci uciekają turyści. Druga grzesznica w wyniku palenia odpadów uwalnia wiele szkodliwych substancji mogących wywołać raka i zatruć jej dzieci.

Ksiądz nie zostaje obojętny również wobec poczynań swojej gospodyni, która nie segreguje wyrzucanych resztek po obiedzie. Napomina ją: "Śmieci mają swoje życie po życiu. Segregować je trzeba, sortować i na surowiec przerabiać. (…) Marnowanie śmieci to grzech ekologiczny!".

Spoty stanowią element całorocznej kampanii, w ramach której Ministerstwo Środowiska planuje też zrealizować kampanię prasową, internetową oraz ambientową.
—-
[19-07-2010] Aktualizacja: Reklama prasowa znajduje się tutaj
—-
Kampania edukacyjna ma do zrealizowania ważny cel – zmienić codzienne nawyki Polaków nadając im większe, niż im się powszechnie wydaje, znaczenie. Obecne polskie przepisy spełniają unijne normy dotyczące m.in. konieczności zbiórki zużytych baterii czy recyklingu starego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. By były one jednak przestrzegane trzeba uświadomić sobie jak ważne mają one znaczenia. Reklamowy ksiądz ma szanse tego dokonać.
P. Sienkiewicz



Nazwa kampanii:
Nie zaśmiecaj swojego sumienia
Czas:
2010.3.2 - 2010.12.31
Nadawca:
Ministerstwo Środowiska
Media:
Telewizja, internet, radio, prasa, ambient
Wykonawca:
Adwertajzing
Adresaci:
Mieszkańcy wsi i małych miasteczek, głównie kobiety w wieku 20-54 z wykształceniem podstawowym i średnim
Hasło kampani:
Nie zaśmiecaj swojego sumienia





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek