Młody Einstein dyskutuje ze starym profesorem na temat zła, ciemności i Boga, a swoją wiedzą wprowadza nauczyciela w zakłopotanie. W taki sposób o tym, że religia także jest nauką, stara się przekonać obywateli Macedonii tamtejsze Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Rządowa kampania została przygotowana przez agencję New Moment, a jej celem jest zachęcenie społeczeństwa do poparcia idei przywrócenia nauki religii w szkołach. Pomysł wsparł papież Benedykt XVI, mimo że dominującym wyznaniem w Macedonii jest prawosławie. Wokół spotu, który stanowi jedyną formę przekazu kampanii, powstało wiele kontrowersji. Dotyczyły one głównie wykorzystania postaci Einsteina, który w swoim życiu wielokrotnie podkreślał, że nie wierzy w Boga osobowego.
Choć kampania została zrealizowana przeszło rok temu, jej tematyka zdaje się współgrać z obecnym dyskursem, jaki narodził się po wyroku Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, zgodnie z którym krzyże jako symbole religijne umieszczone w szkołach publicznych są pogwałceniem prawa wolności religijnej i świeckości.
E. Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.09.2024
Alert PTSD
-
24.09.2024
Bohaterowie
-
23.09.2024
Nakryliśmy cię!
-
20.09.2024
Party’s Over
-
19.09.2024
Łatwiejszy do wykrycia
-
17.09.2024
W zagrożeniu