Młody Einstein dyskutuje ze starym profesorem na temat zła, ciemności i Boga, a swoją wiedzą wprowadza nauczyciela w zakłopotanie. W taki sposób o tym, że religia także jest nauką, stara się przekonać obywateli Macedonii tamtejsze Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Rządowa kampania została przygotowana przez agencję New Moment, a jej celem jest zachęcenie społeczeństwa do poparcia idei przywrócenia nauki religii w szkołach. Pomysł wsparł papież Benedykt XVI, mimo że dominującym wyznaniem w Macedonii jest prawosławie. Wokół spotu, który stanowi jedyną formę przekazu kampanii, powstało wiele kontrowersji. Dotyczyły one głównie wykorzystania postaci Einsteina, który w swoim życiu wielokrotnie podkreślał, że nie wierzy w Boga osobowego.
Choć kampania została zrealizowana przeszło rok temu, jej tematyka zdaje się współgrać z obecnym dyskursem, jaki narodził się po wyroku Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, zgodnie z którym krzyże jako symbole religijne umieszczone w szkołach publicznych są pogwałceniem prawa wolności religijnej i świeckości.
E. Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
23.04.2024
Jakie książki kupujemy — raport Allegro i Allegro Lokalnie