Ten plakat nie jest zwykłym okulistycznym sprawdzianem wzroku, choć na pierwszy rzut oka wszystko na to wskazuje. Najmniejsze z umieszczonych na nim postaci są mordowane, więzione i szykanowane. Test na widzenie zbyt rzadko dostrzeganych sytuacji, w których łamane są prawa człowieka, stanowił kreację kampanii zrealizowanej przez agencję DDB z Budapesztu dla Amnesty International.
Plakat opatrzony został hasłem „See more clearly” („Patrz dokładniej”), które miało zwrócić uwagę odbiorcy na naruszane na całym świecie prawa człowieka, a także uwrażliwić go na tego typu sytuacje.
Kampania “Eye test” została dwukrotnie nagrodzona podczas konkursu reklamowego Central Europe Cristal Awards dla najlepszych kreacji z Europy Środkowo-Wschodniej w 2007 roku. Otrzymała także brązowy medal w konkursie The New York Festivals International Advertising Awards in All Media w tym samym roku.
E. Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.09.2024
W zagrożeniu
-
15.09.2024
Newsy bez stygmatyzacji
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu