logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > e-matematyka dla każdego i za darmo
13.08.2012
Tematy: Akcje

e-matematyka dla każdego i za darmo



Wiesław Ziaja, nauczyciel z Chmielnika jest twórcą internetowego serwisu e-zadania.pl, w którym za darmo uczy matematyki. Serwis zawiera filmiki, na których można śledzić rozwiązywanie zadań. W ciągu ostatnich trzech lat nauczyciel osobiście nakręcił i zmontował ich tysiące. W każdym filmie cierpliwie tłumaczy swoim widzom jak radzić sobie z różnymi przykładami. „Dowodzenie twierdzeń“, „Funkcje wymierne“, „Kombinatoryka“ to tytuły wybranych materiałów.

Serwis finansowany jest ze środków Unii Europejskiej i m.in. dlatego pozostaje darmowy. W listopadzie zeszłego roku, jako pierwszy polski serwis internetowy e-zadania.pl zdobył wyróżnienie w międzynarodowym konkursie MEDEA Awards 2011. Celem konkursu jest wspieranie innowacyjności i honorowanie najlepszych projektów edukacyjnych wykorzystujących media i multimedia. W 2011 roku po raz pierwszy kapituła MEDEA Awards zauważyła polskie inicjatywy – projekt gigantycznej firmy Young Digital Planet oraz e-zadania.pl – filantropijną działalność nauczyciela matematyki z Chmielnika. Na podium znalazł się obok BBC News, BBC Learning English, Nafta Films, eMedia Interactive.

Na co dzień „profesor“ Ziaja uczy matematyki w szkołach w Chmielniku i w Rzeszowie. Jest zwolennikiem idei „Otwartych Zasobów Edukacyjnych“ czyli darmowego dostępu do edukacyjnych treści w internecie.

Portal działa od września 2009 roku. Jego celem jest ułatwienie nauki matematyki na poziomie gimnazjalnym i licealnym tysiącom uczniów na raz. W każdym filmie, nauczyciel, czyli Wiesław Ziaja po kolei tłumaczy kolejne etapy rozwiązywania zadania, powołując się na niezbędne definicje i wzory. Akcję można zatrzymać, cofnąć, obejrzeć jeszcze raz, by wszystko dokładnie zrozumieć. Każdy z filmów trwa około pół minuty, na jego przygotowanie potrzeba około pół godziny. Przed ubiegłorocznymi maturami e-zadania miały 2,5 mln odsłon miesięcznie i ok. 5-6 tys. unikalnych użytkowników. Od tego czasu liczba użytkowników lawinowo rośnie. W lutym było ich już 94 tysięcy.

Wiesław Ziaja szuka sposobów na finansowanie serwisu – od marca br. e-zadania.pl wspiera firma allegro. Do tego czasu Ziaja wydał na jego prowadzenie ok. 70 tys. zł z własnej kieszeni. W najbliższym czasie zamierza za niewielkie pieniądze stworzyć e-podręcznik do nauki matematyki.

Jego działalność komentowana jest szeroko w internecie na blogach, forach, portalach traktujących o multimediach i internetowej edukacji. Większość komentarzy można streścić jednym, krótkim cytatem: „czapki z głów“.
Paulina Wajszczak

 

Nazwa projektu:
E-zadania

Zasięg: 
Polska

Autor: 
Wiesław Ziaja

Data:
2009 – 2012








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 04.10.2025Kreacje / printy

    Miód z pól minowych

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek