logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  07.07.2012

Dzieci Korczaka na dworcach kolejowych



2 lipca na warszawskim Dworcu Centralnym zainaugurowano akcję „Janusz Korczak – dzieci współcześnie niczyje”. Projekt ten to visual – art, zrealizowany z udziałem aktorów-dzieci, ucharakteryzowanych na podobieństwo ich rówieśników z czasów pedagogicznej działalności Korczaka. Jako tło prezentacji multimedialnej posłużyły zewnętrzne ściany pociągów przejeżdżających przez Dworzec Centralny. Latem zaplanowane są prezentacje na peronach dworców kolejowych w Poznaniu, Gdyni, Wrocławiu, Toruniu i Krakowie.

Kampania ma na celu zmotywowanie ludzi dorosłych do zwrócenia uwagi na potrzeby dzieci: miłości, szacunku i poczucia bezpieczeństwa. Ma być wołaniem o dostrzeżenie samotności dziecka w świecie dorosłych, zrozumienie i uszanowanie potrzeb młodego człowieka oraz formą protestu przeciwko wyizolowania dzieci.

Za reżyserię i realizację artystyczną projektu odpowiada Karolina Fender Noińska – inicjatorka produkcji filmowej „Jajkofilm”, autorka aranżacji multimedialnych, scenografii wizualnych oraz krótkich form filmowych. Partnerem artystycznym i współtwórcą projektu jest Jaga Hupało, która odpowiada za kostiumy oraz wizerunek młodych aktorów. Autorem zdjęć do części filmowej jest debiutant Krzysztof Maślejak. Twórcą plakatu jest Tomek Sikora – fotograf, autor kilkudziesięciu międzynarodowych wystaw i wydawnictw autorskich.

Rok 2012 to 70. rocznica śmierci Janusza Korczaka – pedagoga, publicysty, pisarza, lekarza, działacza społecznego pochodzenia żydowskiego, który zginął w komorze gazowej obozu zagłady w Treblince. W tym roku także mija 100. rocznica założenia przez niego Domu Sierot, obecnie mieszczącego się w Warszawie przy ul. Jaktorowskiej. Decyzją sejmu RP rok 2012 ustanowiono rokiem Janusza Korczaka.

Patronat honorowy nad projektem objęła Jolanta Kwaśniewska. Partnerem strategicznym kampanii jest Grupa PKP. Więcej można przeczytać na www.projektkorczak.pl oraz na Facebooku.

 

Nazwa projektu:
Janusz Korczak – dzieci współcześnie niczyje

Zasięg:
Warszawa, Poznań, Gdynia, Wrocław, Toruń, Kraków

Autorzy:
Karolina Fender Noińska, Jaga Hupało, Krzysztof Maślejak, Tomek Sikora

Data:
07/2012


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


  • 15.02.2023

    All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek