Dżem od babci w krakowskim akademiku
Styl vintage i muzyka na winylowych płytach to niektóre tematy, które można poruszyć w rozmowie z osobami starszymi. To pokolenie ma ze sobą bogaty bagaż doświadczeń i przeżyć, z którego warto czerpać – przekonuje kampania "Wiekowe Zajawkowe".
Poza działaniami medialnymi została zrealizowana także akcja ambientowa polegająca na pozostawieniu konfitur w pięciu krakowskich domach studenckich Politechniki oraz Akademii Górniczo-Hutniczej im. S. Staszica, wraz z wiadomością "Nie wpadasz, więc pofatygowałam się sama. Nie zastałam. Pewno masz dużo zajęć… Czekam na rewizytę- mam więcej do zaoferowania niż dżemik! (Twoja?) Babcia". Przygotowano także spot będący ilustracją do tej akcji, rozpowszechniany w internecie.
Kampanię zainicjował Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie. Jest ona skierowana w szczególności do osób młodych w województwie małopolskim, w tym krakowskich studentów. Celem przedsięwzięcia jest zakwestionowanie stereotypów dotyczących starości. Kampania ma na celu również zachęcenie studentów do częstszego kontaktowania się ze swoimi dziadkami i budowania z nimi regularnych relacji.
Opublikowane zostały także artykuły w prasie i internecie, w których skupiono się na kompetencjach osób opiekującymi się starszymi – przybliżony został zawód opiekuna z punktu widzenia ważnej społecznie, odpowiedzialnej i wymagającej, ale również satysfakcjonującej pracy. Artykuły podkreślają też rolę opieki nieformalnej – zaangażowanie w sprawowanie opieki nad osobami bliskimi, co zacieśnia relacje rodzinne, międzypokoleniowe.
Kampania jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Suszone świerszcze hitem sprzedaży w Carrefour
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa