logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  20.03.2017

Duże mogą więcej



Kiedy przerażające zdjęcia zniszczonych płuc palaczy przestają szokować można spróbować… obrócić wszystko w żart. Właśnie na tak niecodzienne podejście zdecydowali się twórcy przezabawnej animacji poklatkowej o parze małych płuc.

Twórcy kampanii „Little Lungs in a Great Big World” („Małe płuca we wspaniałym, wielkim świecie”) stworzyli 5-odcinkową serię rozbrajających historii o, jak informuje nas narrator, „a pair of lungs that smoked as a teen and never grew to normal size” („parze małych płuc, które paliły jako nastolatek i nigdy nie dorosły do właściwych rozmiarów”). W każdym z animowanych spotów małe płuca nastoletniego palacza w rozbrajająco zabawny sposób starają się dorównać prawidłowo rozwiniętym znajomym w codziennych sytuacjach, co każdorazowo kończy się to dla nich katastrofą. Ze względu na swój znacznie mniejszy rozmiar nie radzą sobie z szybką jazdą na snowboardzie, wspinaniem po linie podczas lekcji w.f., jazdą na rowerze, pływanie w basenie, a nawet zdmuchnięciem wszystkich świeczek na urodzinowym torcie. Przedstawione sytuacje nawiązuję do scen z codziennego życia typowego nastolatka, a każdy spot zakończony jest hasłem: ” The Real Cost” („Prawdziwe skutki”), które w krótki i wymowny sposób oddaje cel kampanii.

Całość została zbudowana wokół motywu, zgodnie z którym niedostateczny rozwój płuc spowodowany stosowaniem wyrobów tytoniowych w nastoletnim wieku może wyraźnie ograniczyć aktywność fizyczną w dalszym życiu. Dzięki przyjęciu przez twórców uwielbianej przez nastolatków formy nieco obrzydliwej animacji poklatkowej uniknięto ciężkiego, mentorskiego tonu charakterystycznego dla wielu kampanii antynikotynowych, a przy tym skutecznie przyciągnięto uwagę docelowej grupy odbiorców. Problem zahamowania prawidłowego rozwoju płuc u nastoletnich palaczy oraz jego wpływ na codzienne życie został podany w niezwykle przystępny sposób. Doskonale zadziała tu zasada, że niejednokrotnie komiczne, czy wręcz prześmiewcze przedstawianie poważnego problemu działa zdecydowanie mocniej.

Seria spotów o przygodach pary małych płuc została stworzona przez FCB New York dla Food & Drug Administration Center for Tobacco Products – agencji odpowiedzialnej za nadzór nad przestrzeganiem regulacji rynku wyrobów tytoniowych w celu ochrony zdrowia publicznego w USA. Stanowi ona element kampanii „The Real Cost” („Prawdziwe skutki”), której celem jest zwrócenie uwagi nastolatków na szkodliwe konsekwencje związane z paleniem wyrobów tytoniowych w zbyt młodym wieku oraz ich wpływ na codzienne życie.

 

Anna Frączyk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
The Real Cost
Czas:
2017.3.1
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
FDA - Food and Drug Administration
Media:
Telewizja, Digital
Wykonawca:
FCB Worldwide
Adresaci:
Nastolatki, nastolatki regularnie sięgające po wyroby tytoniowe





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek