logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Duńska policja poszukuje mężczyzn z nagrania
24.06.2017
Tematy: Kampanie, Dania, Ekologia i środowisko, Inne

Duńska policja poszukuje mężczyzn z nagrania



Od wtorku po sieci krąży nagranie wyglądające z pozoru jak kolejny apel o udostępnianie w celu znalezienia widocznych na nim osób – dokładnie to sugeruje zresztą pojawiający się na samym początku napis „Wie herkent deze mannen?” („Czy rozpoznajesz tych mężczyzn?”). Wiarygodność przekazu podnosi fakt, że został on udostępniony w oficjalnych kanałach duńskiej policji.

Główni bohaterowie wideo już na pierwszy rzut oka wydają się więc odbiorcy podejrzani –  na czarno-białym materiale z monitoringu przechadzają się po pełnym samochodów parkingu, kiedy nagle jeden z nich dostrzega coś za szybą jednego z pojazdów i przywołuje do siebie kolegę. Chwilę później, rozejrzawszy się jeszcze dla pewności wokół, kilkoma zdecydowanymi uderzeniami wybijają szybę i otwierają drzwi.

W tym momencie następuje zwrot akcji – na ekranie ponownie pojawia się napis, tym razem o treści „We willen ze graag bedanken” („Chcielibyśmy im podziękować”), którego znaczenie staje się jasne w momencie, kiedy widoczni na nagraniu mężczyźni wyciągają z samochodu to, na czym im tak zależało, czyli… psa.

Filmik okazuje się być akcją informacyjną zainicjowaną przez duńską organizację ochrony praw zwierząt „Dierenbescherming” w związku z kolejną falą upałów. Mimo rosnącej świadomości, organizacja nadal dostaje bowiem wiele zgłoszeń dotyczących zwierząt pozostawionych w rozgrzanych samochodach. Wielu opiekunów mylnie zakłada, że problemem jest w takiej sytuacji brak tlenu, a rozwiązaniem – pozostawienie otwartego okna. Tymczasem prawdziwym zagrożeniem dla uwięzionych w samochodach zwierząt jest przegrzanie – temperatura w zaparkowanym aucie może szybko wzrosnąć nawet do 50 stopni Celsjusza.

Do akcji włączyła się duńska policja – udostępniając nagranie w swoich mediach społecznościowych, zwracali jednak uwagę, że zanim wybije się szybę, jak bohaterowie spotu, warto poprosić o wsparcie funkcjonariuszy i zadzwonić pod numer alarmowy…



Nazwa kampanii:
Hitte actie
Czas:
2017.6.20
Nadawca:
Dierenbescherming
Wykonawca:
Fama Volat
Adresaci:
Opiekunowie zwierząt





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek