logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Drugi etap konkursu Biedronki „Piórko 2023” rozstrzygnięty
29.09.2023
Tematy: Wydarzenia, Polska, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Kultura i sztuka, Walka z wykluczeniem społecznym

Drugi etap konkursu Biedronki „Piórko 2023” rozstrzygnięty



Aleksandra Lipka, laureatka organizowanego przez sieć Biedronka konkursu „Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, otrzymała 100 tys. złotych za ilustracje do książki „Sernik z kamieniami”. Zwycięska książka będzie dostępna wyłącznie w sklepach sieci Biedronka już od połowy listopada.

Kto z nas nie pasjonował się pirackimi historiami w dzieciństwie? Z pewnością każdy choć raz spotkał się z morskimi opowieściami o władcach mórz i oceanów. „Sernik z kamieniami” to historia, która stwarza ku temu spotkaniu idealną okazję. To opowieść o chłopcu, który borykał się z problemem braku akceptacji wśród rówieśników, ale w wyniku pewnych zdarzeń został prawdziwym bohaterem.

Zwyciężczyni konkursu, Aleksandra Lipka, wzbogaciła opowieść barwnymi ilustracjami, które idealnie wpisały się w świat przedstawionej historii. Artystka na co dzień mieszka w małym miasteczku nieopodal Berlina razem ze swoim mężem i kotem. Ilustracją dziecięcą zafascynowała się, pracując w przedszkolu. Uwielbia mieszać style i realizuje się na wielu płaszczyznach – od malowania murali po tworzenie krótkich animacji. Jej propozycje graficzne zostały docenione przez Kapitułę Nagrody, w której skład wchodzą przedstawiciele świata sztuki.

– O konkursie dowiedziałam się kilka lat temu podczas robienia zakupów w Biedronce i od tamtej pory wzięłam w nim udział wiele razy – mówi Aleksandra Lipka, laureatka tegorocznego konkursu Piórko w Kategorii Ilustracje. – To była zawsze wspaniała zabawa i niesamowite wyzwanie. W ilustracjach do „Sernika z kamieniami” chciałam oddać klimat przygody, powiewu słonej bryzy i szumu morskich fal. Natura jest czymś, co od zawsze inspiruje mnie najbardziej. Każda barwa, tekstura i kształt mają w niej sens i czemuś służą. Mam nadzieję, że na twarzach młodych czytelników pojawi się uśmiech podczas czytania i oglądania książki. Dla mnie praca przy ilustracjach do niej była czystą przyjemnością.

Konkurs „Piórko” jest skierowany do debiutujących pisarzy i ilustratorów, których zadaniem jest stworzenie książki dla dzieci w wieku 4-10 lat. Autorzy najlepszego tekstu i najlepszej ilustracji otrzymują po 100 000 zł nagrody każdy. Książka ich autorstwa trafia do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy.

Konkurs „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” cieszy się ogromną popularnością wśród klientów – do tej pory sprzedano ponad 500 tys. egzemplarzy książek. Przed Kapitułą Nagrody w każdej edycji konkursu stoi nie lada wyzwanie. W 2023 roku jurorzy przeczytali 2133 tekstów i obejrzeli 762 ilustracji. Sieć Biedronka, jako organizator i fundator nagrody, przekazał laureatom łącznie już 1,8 mln zł.

dzieci konkurs książka biedronka kultura czytelnictwo Piórko walka z wykluczeniem społecznym czytanie Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji książki Konkurs Piórko promocja czytelnictwa


Nazwa wydarzenia:
Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Kultura i sztuka, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Polska
Nadawca:
Biedronka





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek