logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Domy w pustej witrynie
08.02.2014
Tematy: Akcje

Domy w pustej witrynie



Sztuka nie zamknięta w murach galerii, ale wychodząca na spotkanie do odbiorcy w codziennym życiu, choćby w drodze do pracy – taką dostępność zapewnia Wędrująca Witryna. Wystawy Wędrującej Witryny można podziwiać właśnie w witrynach chwilowo pustych lokali w Łodzi, najczęściej na słynnej ulicy Piotrowskiej. W ten sposób zagospodarowuje się pustą przestrzeń w centrum miasta. Jedna z wystaw eksponowana w Wędrującej Witrynie przy ul. Piotrowskiej 54 nosi tytuł „100 plakatów. Dom dla każdego. Miejsce do Życia, nie tylko do spania”. Prace zostały zebrane na konkurs zorganizowany w ramach projektu „Poster for tomorrow”, głównego projektu organizacji 4tomorrow. Prace na konkurs zostały nadesłane z całego świata.

4tomorrow jest organizacją non-profit mającą swoją siedzibę w Paryżu. Co roku organizuje konkurs, którego tematem są sprawy dotyczące ogółu społeczeństwa, jak prawo do edukacji, czy, w tej edycji, kwestia posiadania domu. Prace nadesłane na konkursy prezentowane są później na licznych wystawach na różnych kontynentach. Trafiły także do Wędrującej Witryny. Wystawę można było oglądać od 15 grudnia 2013 do 15 stycznia 2014. Plakat promujący projekt przedstawia ślimaka poza jego muszlą.

Prace przestawione na wystawie ukazują dom w różnym znaczeniu tego słowa. Jak można przeczytać na stronie internetowej www.posterfortomorrow.org, dom to więcej niż tylko budynek – cztery ściany i dach tworzące miejsce, w którym można odpocząć, i do którego można zaprosić znajomych po pracy. Dla wielu ludzi żyjących w slumsach, prowizorycznych schronieniach czy na ulicy dom jest odległym marzeniem i niespełnionym pragnieniem. Dla bezdomnego dom stanowi ucieczkę od biedy i szansę na życie w pełni w społeczeństwie. Każdy człowiek przecież ma prawo do posiadania miejsca, gdzie czuje się bezpiecznie i spokojnie. Problem bezdomności staje się szczególnie ważny w czasach, kiedy miasta ciągle się powiększają.

Spośród wszystkich nadesłanych na konkurs prac jury wyłoniło dziesięć. Wśród nich jest np. praca przedstawiająca nagiego mężczyznę biorącego prysznic pod latarnią, czy chmurę, z której pada rzęsisty deszcz, ale zostawia suche miejsce tam, gdzie powinien być dom.

Katarzyna Łabuś 

 

Nazwa projektu: Wędrująca Witryna

Autor: Wędrująca Witryna

Zasięg: Polska

Czas: 2013-2014








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek