logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy, Kampanie, Wielka Brytania, Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Obronność i bezpieczeństwo, Organizacje pozarządowe / NGO
   ──────  24.05.2021

Dobre chłopaki znają zasady



The Good Guys Guide to ciekawy przykład kampanii „oddolnej” – nie stworzonej na niczyje zamówienie, tylko wymyślonej i zrealizowanej przez team kreatywny agencji M&C Saatchi UK, jako efekt dyskusji i burz mózgów wewnątrz firmy.

Przez Wielką Brytanię w ostatnim czasie przetoczyła się publiczna debata wokół kwestii bezpieczeństwa kobiet w przestrzeni publicznej. Wraz z nią pojawiło się również sporo głosów ze strony mężczyzn, deklarujących swoje wsparcie i chęć pomocy – oraz pytających, co konkretnie mogą zrobić, by kobiety na ulicach czuły się bezpieczniej. Camila Gurgel i Ieva Paulina postanowiły kreatywnie odpowiedzieć na te sygnały. Punktem wyjścia ich kampanii było założenie, że nawet mężczyźni mający jak najlepsze intencje wobec kobiet, są w stanie sprawić, że te odbierają ich jako zagrożenie dla zdrowia lub życia. 

Tak powstał The Good Guys Guide, prosty pakiet sześciu wytycznych dla mężczyzn, nie wymagających od nich wysiłku i do wdrożenia w trybie „od zaraz” (typu „nie idź za nią”, „ściągnij z głowy kaptur”), które są w stanie w znaczącym stopniu podnieść poczucie bezpieczeństwa i komfort kobiet na ulicach. Zwłaszcza kobiet idących samotnych i po zmroku. Najistotniejsza jednak wydaje się tu reguła numer siedem, „Ogarnij zioma swego” („Educate your mates”), będąca zachętą dla mężczyzn, by reguły odpowiedniego zachowania wobec kobiet rozpowszechniali między sobą i również miedzy sobą egzekwowali.

Kampania The Good Guys Guide została zrealizowana przez współpracy z antyprzemocową organizacją Solace Women’s Aid oraz równościową inicjatywą Token Man. Oprócz działań social mediowych znaczącą część projektu stanowiły billboardy umieszczone w przestrzeni publicznej (dzięki wsparciu Ocean Outdoor), w najbardziej zatłoczonych rejonach miejskich, w których kobiety często czują sie niekomfortowo. Dzięki temu udało się osiągnąć szczególny efekt – dotrzeć z przekazem do mężczyzn w miejscach, gdzie ich prawidłowe zachowania i reakcje są najbardziej pożądane.

Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie: https://goodguysguide.co.uk/

NGO   |  edukacja   |  Wielka Brytania   |  kobiety   |  Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji   |  obronność i bezpieczeństwo   |  integrated   |  The Good Guys Guide   | 


Nazwa kampanii:
Good Guys Guide
Czas:
2021.3.22
Tematy:
Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Obronność i bezpieczeństwo, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
M&C Saatchi UK, Solace Women’s Aid, Token Man
Media:
integrated (outdoor, social media)
Wykonawca:
M&C Saatchi UK, Ocean Outdoor





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 05.12.2023

    Cały świat na tym korzysta


  • 04.12.2023

    Wystawa „To sztuka być sobą” — w przestrzeni miejskiej Torunia


  • 01.12.2023

    Kształt bezpieczeństwa


  • 30.11.2023

    Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade


  • 29.11.2023

    Na światło dzienne


  • 28.11.2023

    Bajeczki dla dzieci


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek