Połamane jak u plastikowej lalki ciało mężczyzny leży – a częściowo stoi – na podłodze, unurzana w mydlinach kobieta wypada z otwartej pralki, a ze skrzynek na listy wyłaniają się dłonie, które duszą mężczyznę. Kreacjom nadano tytuły: „cassé”, „lavée” i „étranglé” , w dosłownym tłumaczeniu: „połamany”, „wyprany” oraz „uduszony”, które w potocznym języku francuskim używane są do określenia uczucia przytłoczenia przez długi. Pomysł kampanii, zrozumiały na gruncie francuskojęzycznym, opiera się na skojarzeniu językowym, które w obrazowy sposób ilustruje ludzkie emocje.
Kampanię plakatową i internetową przygotowała w sierpniu tego roku agencja GVM z Montrealu dla SOS Dettes. Kampania pokazuje dosłownie, jak może czuć się człowiek w trudnej sytuacji finansowej – zwłaszcza gdy weźmie się pod uwagę, że długi wciąż są tematem tabu. Agencja GVM zachęcała osoby zalegające z płatnościami do poszukiwania pomocy na stronie internetowej organizacji, której profesjonalni doradcy oferują porady i rozwiązania pomagające poradzić sobie z zadłużeniem.
A. Jastrzębska
zobacz także
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni
-
06.06.2025Kreacje / printy
Zepsute bajki