Dlaczego wymieniamy telefony i czym kierujemy się przy ich wyborze?
Polacy są przywiązani do swoich telefonów. 29% respondentów posiada swój od ponad dwóch lat, a komórki kolejnych 36% zostały zakupione rok do dwóch lat temu – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Huawei CBG Polska[1]. Dzieje się tak, ponieważ aż 64% ankietowanych wymienia smartfon dopiero, gdy jest to konieczne, np. kiedy jest już zużyty.
Na co jeszcze zwracamy uwagę wybierając telefon? Oprócz ceny (66% wskazań), kluczowe przy wyborze nowego smartfona okazują się także: czas pracy baterii – 57% i marka producenta – 51%. Możliwości aparatu oraz jakość ekranu wskazało po 42% respondentów. Zdecydowanie mniej osób kieruje się wyglądem urządzenia (28%), opiniami innych użytkowników (26%) czy zdaniem znajomych (18%). Sposób ładowania i wodoszczelność są istotne odpowiednio dla 14% i 13% ankietowanych.
W dobie wyścigu na innowacje paradoksalnie to czas pracy baterii okazuje się najważniejszym aspektem technicznym podczas wyboru nowego smartfona – mówi Dorota Haller, CMO Huawei CBG Polska, VP Marketing Huawei CEE & Nordic. – Aż 65% Polaków musi ładować swój telefon przynajmniej raz dziennie, co czwarty badany robi to co drugi dzień, a zaledwie 9% użytkowników rzadziej. W dodatku prawie 40% badanych uważa, że ładuje swój smartfon zbyt często.
Z badania Huawei wynika, że 29% respondentów posiada swój obecny telefon od ponad dwóch lat, a urządzenia kolejnych 36% zostały zakupione rok do dwóch lat temu. Co czwarty Polak wymienił komórkę w okresie od pół roku do roku, a 7% ma zupełnie nowe telefony – zakupione na przestrzeni ostatnich sześciu miesięcy. Prawie 2/3 badanych wymienia smartfon dopiero, gdy jest to konieczne. Najbardziej przywiązani do swoich komórek są młodzi w wieku do 24 lat – 71% osób w tej grupie wymienia urządzenie dopiero, gdy jest zużyte. Najmniej – osoby między 35 a 49 rokiem życia – 56%. Niespełna co trzeci ankietowany zmienia telefon regularnie, zanim ulegnie zużyciu. 5% czyni to często, nawet gdy tego nie potrzebuje, np. kiedy pojawia się nowy, modny model.
Jeśli już decydujemy się na zakup nowego smartfonu, zazwyczaj nie szastamy pieniędzmi. Aż 60% Polaków kupuje komórki warte maksymalnie 2000 zł, z czego 27% – o wartości do 1000 zł. Zazwyczaj jest to kwota do 1000 zł (27%) lub pomiędzy 1000 zł a 2000 zł (33%). Zakupu urządzenia wartego między 2001-3000 zł dokonało 16% ankietowanych, od 3001 do 4000 zł – 8% użytkowników, a od 4001 do 5000 zł zaledwie 5%. Kolejne 3% respondentów posiada telefon warty od 5001 do 7000 zł, a próg 7000 zł wydanych na smartfona przekroczyło 2% badanych.
[1] Badanie przeprowadzone przez SW RESEARCH w czerwcu 2022 r., metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 1008 Polek i Polaków.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie