Dlaczego wymieniamy telefony i czym kierujemy się przy ich wyborze?
Polacy są przywiązani do swoich telefonów. 29% respondentów posiada swój od ponad dwóch lat, a komórki kolejnych 36% zostały zakupione rok do dwóch lat temu – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Huawei CBG Polska[1]. Dzieje się tak, ponieważ aż 64% ankietowanych wymienia smartfon dopiero, gdy jest to konieczne, np. kiedy jest już zużyty.
Na co jeszcze zwracamy uwagę wybierając telefon? Oprócz ceny (66% wskazań), kluczowe przy wyborze nowego smartfona okazują się także: czas pracy baterii – 57% i marka producenta – 51%. Możliwości aparatu oraz jakość ekranu wskazało po 42% respondentów. Zdecydowanie mniej osób kieruje się wyglądem urządzenia (28%), opiniami innych użytkowników (26%) czy zdaniem znajomych (18%). Sposób ładowania i wodoszczelność są istotne odpowiednio dla 14% i 13% ankietowanych.

image by Creative Christians on Unsplash
W dobie wyścigu na innowacje paradoksalnie to czas pracy baterii okazuje się najważniejszym aspektem technicznym podczas wyboru nowego smartfona – mówi Dorota Haller, CMO Huawei CBG Polska, VP Marketing Huawei CEE & Nordic. – Aż 65% Polaków musi ładować swój telefon przynajmniej raz dziennie, co czwarty badany robi to co drugi dzień, a zaledwie 9% użytkowników rzadziej. W dodatku prawie 40% badanych uważa, że ładuje swój smartfon zbyt często.
Z badania Huawei wynika, że 29% respondentów posiada swój obecny telefon od ponad dwóch lat, a urządzenia kolejnych 36% zostały zakupione rok do dwóch lat temu. Co czwarty Polak wymienił komórkę w okresie od pół roku do roku, a 7% ma zupełnie nowe telefony – zakupione na przestrzeni ostatnich sześciu miesięcy. Prawie 2/3 badanych wymienia smartfon dopiero, gdy jest to konieczne. Najbardziej przywiązani do swoich komórek są młodzi w wieku do 24 lat – 71% osób w tej grupie wymienia urządzenie dopiero, gdy jest zużyte. Najmniej – osoby między 35 a 49 rokiem życia – 56%. Niespełna co trzeci ankietowany zmienia telefon regularnie, zanim ulegnie zużyciu. 5% czyni to często, nawet gdy tego nie potrzebuje, np. kiedy pojawia się nowy, modny model.

image by camilo jimenez on Unsplash
Jeśli już decydujemy się na zakup nowego smartfonu, zazwyczaj nie szastamy pieniędzmi. Aż 60% Polaków kupuje komórki warte maksymalnie 2000 zł, z czego 27% – o wartości do 1000 zł. Zazwyczaj jest to kwota do 1000 zł (27%) lub pomiędzy 1000 zł a 2000 zł (33%). Zakupu urządzenia wartego między 2001-3000 zł dokonało 16% ankietowanych, od 3001 do 4000 zł – 8% użytkowników, a od 4001 do 5000 zł zaledwie 5%. Kolejne 3% respondentów posiada telefon warty od 5001 do 7000 zł, a próg 7000 zł wydanych na smartfona przekroczyło 2% badanych.
[1] Badanie przeprowadzone przez SW RESEARCH w czerwcu 2022 r., metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 1008 Polek i Polaków.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
14.03.2025
Jak śpią Polacy?
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025