logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Depresja to nie lenistwo
05.12.2007
Tematy: Kampanie, Kanada, Walka z wykluczeniem społecznym

Depresja to nie lenistwo

Your browser does not support the video tag.


Lenistwo, słabość charakteru i tchórzostwo to trzy główne stereotypy dotyczące depresji, w które uderza kampania kanadyjskiego Ministerstwa Zdrowia i Usług Społecznych zrealizowana w ramach narodowego planu zdrowia na lata 2005-2008. Autorom kampanii zależało na tym, aby zrozumiano, że depresja jest chorobą, jak każda inna, że da się ją leczyć i w końcu, że może dotknąć każdego ("Depresja jest chorobą. Nikt nie jest bezpieczny")

Stereotypy dotyczące depresji przeszkadzają w jej rozpoznaniu i sprawiają, że chorzy nie szukają pomocy.

W ramach kampanii powstał spot reklamowy, na którym obrazy przeczą temu, co mówi narrator – podczas scen pokazujących osiągnięcia i ważne życiowe momenty różnych ludzi, głos w tle operuje stereotypami na temat ludzi chorych na depresję: „Słabeusz. Ktoś komu brakuje ambicji. Albo nieodpowiedzialny. Przegrany. Osoba, która myśli tylko o sobie. Tchórz".
M. Kryńska



Nazwa kampanii:
Mettons fin aux préjugés
Czas:
2007.12.1 - 2008.1.15
Nadawca:
Ministerstwo zdrowia i usług społecznych
Media:
Telewizja, internet
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, osoby dorosłe
Hasło kampani:
La dépression est une maladie. Personne n’est à l’abri. Mettons fin aux préjugés. (Depresja jest chorobą. Nikt nie jest bezpieczny. Skończmy z uprzedzeniami.)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek