Lenistwo, słabość charakteru i tchórzostwo to trzy główne stereotypy dotyczące depresji, w które uderza kampania kanadyjskiego Ministerstwa Zdrowia i Usług Społecznych zrealizowana w ramach narodowego planu zdrowia na lata 2005-2008. Autorom kampanii zależało na tym, aby zrozumiano, że depresja jest chorobą, jak każda inna, że da się ją leczyć i w końcu, że może dotknąć każdego ("Depresja jest chorobą. Nikt nie jest bezpieczny")
Stereotypy dotyczące depresji przeszkadzają w jej rozpoznaniu i sprawiają, że chorzy nie szukają pomocy.
W ramach kampanii powstał spot reklamowy, na którym obrazy przeczą temu, co mówi narrator – podczas scen pokazujących osiągnięcia i ważne życiowe momenty różnych ludzi, głos w tle operuje stereotypami na temat ludzi chorych na depresję: „Słabeusz. Ktoś komu brakuje ambicji. Albo nieodpowiedzialny. Przegrany. Osoba, która myśli tylko o sobie. Tchórz".
M. Kryńska
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz

