DeepSteki
Steak-umm to marka mrożonych steków w cienkich plastrach, dostępna na terenie Stanów Zjednoczonych. Intuicyjnie zakładamy, że kampanie z nią związane, mają typowo komercyjny charakter, zaś badania fokusowe dotyczą jakości mięsa, jego walorów smakowych, etc.
Z takiego właśnie punktu widzenia wyszła grupa wegan, zaproszona do przetestowania nowego zamiennika mięsa, niczym nie różniącego się smakiem od prawdziwych steków. Jaki był szok – a niejednokrotnie również wściekłość – gdy okazało się, że na zarejestrowanych materiałach wizualnych każdy członek grupy fokusowej otwarcie zadeklarował, że porzuca weganizm na rzecz produktu, który został jemu bądź jej przedstawiony do spróbowania.
Jak się okazało, kampania DeepSteaks, w której wzięli udział, nie dotyczyła mięsa, tylko zagrożeń płynących z niekontrolowanego użycia technologii Deepfake – o istnieniu której część uczestników badania nie miała zresztą żadnej wiedzy. Cały proces przekształcenia wypowiedzi poszczególnych osób za pomocą obróbki cyfrowej – z popierających weganizm na popierające dietę stricte mięsną – zajął… około 20 minut. Skoro więc technologia Deepfake jest w stanie „zmienić” zdeklarowanego weganina w mięsożercę w niewiele ponad kwadrans, to chyba jest się czego obawiać. A już z pewnością jest się nad czym zastanowić. Film stanowiący zapis eksperymentu można obejrzeć poniżej:
Wraz z premierą filmu uruchomiona została witryna DeepSteaks.ai, na której można się dowiedzieć jak wykrywać, zgłaszać i bezpiecznie korzystać z technologii deepfake. Chętni mogą również podpisać petycję w sprawie ustawy o odpowiedzialności za Deep Fakes.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów