Praca dyplomowa Wojtka Staniewskiego z warszawskiej ASP pt. „TYPO-wi Polacy” to seria typograficznych plakatów skierowanych przeciwko stereotypowym i wstydliwym cechom Polaków. – Typo-wi – ponieważ szanuję słowo pisane i wierzę w moc przekazu za pomocą tekstu – tłumaczy autor.
Plakaty obrazują typowe wady Polaków za pomocą często wypowiadanych przez nich zwrotów w życiu codziennym:
• Bo oni mają więcej.
(zazdrość, zawiść)
• Bo co?
(zarozumialstwo, agresji, butność)
• Bo tak
(arogancja, lekceważenie)
• Się załatwi
(cwaniactwo)
• Bez sensu
(marudzenie, ciągłe niezadowolenie)
• Oby nam się
(pijaństwo)
• (Nie) stać mnie
(egoizm, pewność siebie, buta)
• (Nie) interesuj się
(arogancja, brak otwarcia i życzliwości)
• (Dają, to) bierz
(cwaniactwo, pójście na łatwiznę, pazerność)
Portal kampaniespoleczne.pl jest patronem projektu „TYPO-wi Polacy”.
Nazwa projektu:
TYPO-wi Polacy
Zasięg (kraj/kraje):
Polska
Autor:
Wojciech Staniewski
Data:
02/2010
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
08.04.2022
„Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji
-
23.03.2022
#KręciNasRecykling – nowa akcja Oponeo.pl na rzecz środowiska naturalnego
-
15.02.2022
„Kochaj siebie. Dla zdrowia” – walentynkowa kampania społeczna
-
03.02.2022
Electrolux rusza z cyklem słuchowisk dla dzieci „Klimatyczne bajki”
-
07.01.2022
Pełnosprawni w miłości – kampania o tym, że wszyscy kochamy tak samo
-
22.12.2021
Zdejmij bombkę z choinki w geście solidarności z osobami w spektrum autyzmu