logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Czy uzależniona od alkoholu kobieta wykona taką pracę?
27.08.2018
Tematy: Opinie

Czy uzależniona od alkoholu kobieta wykona taką pracę?



Przy ocenie kampanii społecznych jestem pragmatyczna – mówi Monika Probosz, właścicielka istniejącej od 2009 roku firmy LABORATORIUM Badania Komunikacji Społecznej. – Pierwsze nad czym się zastanawiam, to skutki przekazu kampanii, a drugie to jej praktyczność. Czy może ona wprowadzić zmianę i czy wspomaga jej wprowadzenie wskazując sposób postępowania. Takie podejście wymaga czasem odnalezienia kompromisu między przekazem, a formą. Często piękną, nowatorską i odważną. Ale jednak – w mojej ocenie – drugoplanową wobec komunikatu i jego potencjalnego oddziaływania.

Czy seksistowski głos Jacka Braciaka zdoła przemówić w obronie kobiet?

Seksistowska świnia bawi się jej okularami

Czy musiałaś kiedyś coś ukrywać? Już 21.08 poznasz 10dowodow.pl, że tak.

Opublikowany przez 10 dowodów Poniedziałek, 13 sierpnia 2018

 

„Alkohol kobiety traktuje gorzej” to dobry przykład kampanii, która stawia przed opisanym dylematem. Jest w niej kilka elementów, które mi się podobają. Pomysł sportretowania alkoholu jako postaci, z którą kobieta nawiązuje trudną, pokręconą i wyraźnie skazaną na niepowodzenie relację – nowatorski i przykuwający uwagę. Postać odegrana przez Jacka Braciaka – mocna, budząca emocje, bardzo wyrazista.  Ale czy ten kreatywny wysiłek został spożytkowany w sposób, który może przynieść efekt? Wątpię. Przede wszystkim to nie jest reklama łatwa w odbiorze – i w sensie emocjonalnym i intelektualnym. Wymaga przebrnięcia przez morze negatywnych emocji i skojarzeń z agresywnym partnerem, przełknięcia całej serii obraźliwych komunikatów (począwszy od nazwania dzieci bachorami – po co?) i intelektualnego wysiłku pozwalającego złapać przenośnię, że ten facet nie jest postacią realną po to, żeby w końcu skoncentrować się na treści.

Czy uzależniona od alkoholu kobieta wykona taką pracę? Nie wiem. Mam wątpliwości.

Kampania obraża swojego odbiorcę i wywołuje poczucie winy – nie mam przekonania, że taki mechanizm jest skuteczny w przypadku choroby alkoholowej. W ogóle chyba rzadko bywa skuteczny. I w końcu w edukacyjnej części kampanii dostajemy 10 różnej wartości dowodów na to, że kobiety gorzej reagują na alkohol niż mężczyźni, jeden test, forum dyskusyjne oraz garść namiarów. Mam wrażenie, że nie dowiedziałam się niczego nowego, że kampania nie wskazała żadnego sposobu postępowania. Pewnie przez chwilę uczyni problem alkoholizmu kobiet głośniejszym, ale to nie jest etap przełamywania tabu, kiedy samo ruszenie tematu stanowi wartość. Więc nie bardzo wierzę w jej skuteczność. Mam wrażenie, że wygrała kreacja. I potrzeba stworzenia mocnej kampanii, która powie brutalną prawdę. Ze szkodą dla potencjału wprowadzenia zmiany.

Autor wypowiedzi: Monika Probosz 

Szczegółowe informacje o kampanii „Alkohol kobiety traktuje gorzej” umieszczono TUTAJ

Więcej informacji na temat kampanii dostępnych jest na stronie www.10dowodow.pl oraz na fanpage akcji https://www.facebook.com/10dowodow/. Materiały wideo realizowane w ramach kampanii dostępne są na kanale YouTube: http://bit.ly/10dowodowpl.

Monika Probosz Alkohol kobiety traktuje gorzej







17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek