Człowiek przyjmowany dożylnie
Strzykawka, a w niej uwięziona, naga, skurczona postać. Decyzja o naciśnięciu tłoka i zmiażdżeniu osoby uwięzionej w strzykawce należy jednak do niej samej. Siła tej kampanii tkwi w wielości skojarzeń wywoływanych przez obraz, lecz tematem kreacji jest uzależnienie od narkotyków. "Don’t push your live. Say no to drugs" ("Nie igraj z życiem. Powiedz „nie” narkotykom") – ostrzega hasło.
Minimalistyczna w artystycznych środkach wyrazu kreacja kampanii jest bogata w symboliczną treść. Strzykawka to odwołanie do sposobu przyjmowania najmocniejszych narkotyków. Postać wewnątrz niej symbolizuje ludzkie życie, którego perspektywa przez uzależnienie zawęża się do zdobycia następnej "działki". Podobnie jak wstrzyknięcie kolejnej dawki narkotyku jest tożsame z niszczeniem samego siebie, tak naciśnięcie tłoka strzykawki spowoduje zmiażdżenie zamkniętej w niej postaci.
Nadawcą kampanii jest grecka organizacja pozarządowa "Pixida" (Kompas), której misja polega na psychicznym i społecznym wsparciu osób najsłabszych i wykluczonych.
Ewa Witkowska
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz

