logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Człowiek jako żywa bateria
18.05.2013
Tematy: Akcje

Człowiek jako żywa bateria

Your browser does not support the video tag.


W tym domu każdy może z powodzeniem zastępować źródła energii. Brzmi nieco futurystycznie?

Podczas wystawy zorganizowanej przez CIVA (Międzynarodowe Centrum Urbanistyki, Architektury i Krajobrazu) we współpracy z grupą architektów elii pokazano, jak połączyć interes indywidualny z interesem globalnym. Zaprezentowany „aktywny” dom jest konstrukcją postawioną na dachu w Brukseli. Pozwala rzeźbić sylwetkę na 12 różnych sposobów – w końcu popularne teraz jest spędzanie godzin na siłowni, by być zdrowym i wysportowanym. Organizacja wpadła więc na pomysł przeprowadzenia eksperymentu, który pozwoli powiązać nawyk częstej gimnastyki z inną, na pozór nie mającą związku sferą: oszczędzaniem energii.

Nazwa konstrukcji JF-Kit jest nawiązaniem do znanej guru zdrowego stylu życia- Jane Fondy. Pomysłodawcy akcji chcieli w ten sposób pokazać, że zdrowy tryb życia ma wiele wymiarów, także ekologiczny.

W ramach eksperymentu określono i opisano cztery poziomy zrównoważonego rozwoju, które są potrzebne do wdrożenia pomysłu:

1. Poziom miejski oparty na replikacji całego modelu, dzięki taniemu i lekkiemu systemowi budowania.
2. Niższy poziom architektoniczny, który pozwoli na takie zaprojektowanie domów, by można było przekształcać aktywność fizyczną na źródło energii.
3. Kolejny poziom ekonomiczny, który polega na opracowaniu procedur odliczania „wyrobionej” energii od podatków, swoistych „hipotek energii”, jak określili to pomysłodawcy.
4. Ostatni poziom, społeczno-kulturowy, ma na celu przede wszystkim promowanie niekonwencjonalnego rozwiązania wśród społeczności i zachęcanie do ćwiczeń.

W filmie promocyjnym sympatyczny, umięśniony mężczyzna wykonuje ćwiczenia, które jednocześnie stanowią napęd dla całej konstrukcji „aktywnego domu”. Pokazano także, w jaki sposób samodzielnie wykonać sprzęt pozwalający łączyć przyjemne z pożytecznym.

Jedno rozwiązanie rzeźbi mięśnie, pozwala zaoszczędzić pieniądze i wpływa dobroczynnie na środowisko. Być może wizję, która teraz brzmi nieco jak science fiction, uda się urzeczywistnić i wprowadzić na masową skalę.

Małgorzata Osowska

Nazwa projektu: elii JF-Kit House

Zasięg:  Bruksela

Autor: CIVA, elii

Data:  8.06.2012- 23.09.2012








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 04.10.2025Kreacje / printy

    Miód z pól minowych

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek