logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  18.05.2013

Człowiek jako żywa bateria

Your browser does not support the video tag.


W tym domu każdy może z powodzeniem zastępować źródła energii. Brzmi nieco futurystycznie?

Podczas wystawy zorganizowanej przez CIVA (Międzynarodowe Centrum Urbanistyki, Architektury i Krajobrazu) we współpracy z grupą architektów elii pokazano, jak połączyć interes indywidualny z interesem globalnym. Zaprezentowany „aktywny” dom jest konstrukcją postawioną na dachu w Brukseli. Pozwala rzeźbić sylwetkę na 12 różnych sposobów – w końcu popularne teraz jest spędzanie godzin na siłowni, by być zdrowym i wysportowanym. Organizacja wpadła więc na pomysł przeprowadzenia eksperymentu, który pozwoli powiązać nawyk częstej gimnastyki z inną, na pozór nie mającą związku sferą: oszczędzaniem energii.

Nazwa konstrukcji JF-Kit jest nawiązaniem do znanej guru zdrowego stylu życia- Jane Fondy. Pomysłodawcy akcji chcieli w ten sposób pokazać, że zdrowy tryb życia ma wiele wymiarów, także ekologiczny.

W ramach eksperymentu określono i opisano cztery poziomy zrównoważonego rozwoju, które są potrzebne do wdrożenia pomysłu:

1. Poziom miejski oparty na replikacji całego modelu, dzięki taniemu i lekkiemu systemowi budowania.
2. Niższy poziom architektoniczny, który pozwoli na takie zaprojektowanie domów, by można było przekształcać aktywność fizyczną na źródło energii.
3. Kolejny poziom ekonomiczny, który polega na opracowaniu procedur odliczania „wyrobionej” energii od podatków, swoistych „hipotek energii”, jak określili to pomysłodawcy.
4. Ostatni poziom, społeczno-kulturowy, ma na celu przede wszystkim promowanie niekonwencjonalnego rozwiązania wśród społeczności i zachęcanie do ćwiczeń.

W filmie promocyjnym sympatyczny, umięśniony mężczyzna wykonuje ćwiczenia, które jednocześnie stanowią napęd dla całej konstrukcji „aktywnego domu”. Pokazano także, w jaki sposób samodzielnie wykonać sprzęt pozwalający łączyć przyjemne z pożytecznym.

Jedno rozwiązanie rzeźbi mięśnie, pozwala zaoszczędzić pieniądze i wpływa dobroczynnie na środowisko. Być może wizję, która teraz brzmi nieco jak science fiction, uda się urzeczywistnić i wprowadzić na masową skalę.

Małgorzata Osowska

Nazwa projektu: elii JF-Kit House

Zasięg:  Bruksela

Autor: CIVA, elii

Data:  8.06.2012- 23.09.2012


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


  • 23.03.2022

    #KręciNasRecykling – nowa akcja Oponeo.pl na rzecz środowiska naturalnego


  • 15.02.2022

    „Kochaj siebie. Dla zdrowia” – walentynkowa kampania społeczna


  • 03.02.2022

    Electrolux rusza z cyklem słuchowisk dla dzieci „Klimatyczne bajki”


  • 07.01.2022

    Pełnosprawni w miłości – kampania o tym, że wszyscy kochamy tak samo


  • 22.12.2021

    Zdejmij bombkę z choinki w geście solidarności z osobami w spektrum autyzmu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek