Dobro sprzedaje dobra, czyli korporacyjne reklamy społeczne
Coming out w reklamie makaronu
Typowo włoskie risotto, typowo włoska, troskliwa mama, typowo włoski syn mamusi, (nie)typowa sytuacja. W reklamie firmy Findus dwaj młodzi mężczyźni, krzątają się po kuchni, podejmując na obiedzie matkę jednego z nich. Luca zapowiada, że będzie miał dla rodzicielki niespodziankę. Ta zgaduje, że chodzi o to, że w mikrofalówce można przygotować tak smaczne danie. Jednak nie trafia – syn wyznaje, że drugi z mężczyzn, Gianni, nie jest dla niego tylko współlokatorem, ale chłopakiem. – Wiedziałam – klepie syna po ręce matka. – Jest również świetnym kucharzem! Bezpretensjonalna, sympatyczna i ciepła reklama dania instant odczarowuje zaklęty krąg wielkich słów, niepotrzebnych napięć i przegrzanych znaczeń. Coming-out, czyli przyznanie się do nieheteroseksualnej orientacji seksualnej, został w niej ukazany w lekkostrawnym i naturalnym tonie. Reklama niesie pozytywny i przewrotny przekaz: homoseksualna orientacja syna to afera nie większa niż risotto z mikrofali. ¾ włoskich gejów i lesbijek spotkało się z aktami dyskryminacji.
Więcej: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem