logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  17.07.2014

Coming out w reklamie makaronu

Your browser does not support the video tag.


Komentatorzy twierdzą, że to pierwsza mówiąca w przyjazny sposób o społeczności LGBT reklama we Włoszech. Spot, promujący dania gotowe, jest bezpretensjonalny i sympatyczny, jest także przejawem odwagi w kraju, gdzie według niektórych badań prawie ¾ gejów i lesbijek spotkało się z aktami dyskryminacji. Co również ważne, powstał w niecały rok po głośnej, homofobicznej wypowiedzi przedstawiciela innego, znanego włoskiego producenta żywności.

W reklamie firmy Findus dwaj młodzi mężczyzni (nie widać twarzy żadnej z postaci), krzątają się po kuchni, podejmując na obiedzie matkę jednego z nich. Luca zapowiada, że będzie miał dla rodzicielki niespodziankę. Ta zgaduje, że chodzi o to, że w mikrofalówce można przygotować tak smaczne danie. Jednak nie trafia – syn wyznaje, że drugi z mężczyzn, Gianni, nie jest dla niego tylko współlokatorem, ale chłopakiem. – Wiedziałam – klepie syna po ręce matka. – Jest również świetnym kucharzem!

Decyzja Findus o przygotowaniu takiej reklamy (zlecono ją agencji Havas Milan) jest szczególnie ciekawa w kontekście wypowiedzi Guido Barilli (prezesa obecnej także na polskim rynku firmy Barilla, produkującej makarony). Barilla oświadczył w telewizji, że nigdy nie zgodziłby się na reklamę w której wystąpiłaby homoseksualna para, a jeśli gejom i lesbijkom się to nie podoba, mogą przestać kupować jego produkty. Stwierdzenie spotkało się z niezadowoleniem komentatorów, a firma chwilę potem zatrudniła osobę mającą zajmować się sprawami różnorodności, zapowiadając jednocześnie, że przygotuje „otwartą i włączającą” reklamę. Wygląda na to, że Findus wyprzedził swojego konkurenta.

Huffington Post przywołuje badania, według których 73% włoskiej społeczności LGBT spotkało się z aktami dyskryminacji.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.08.2023

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości


  • 12.05.2023

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 02.11.2022

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek