logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Co oni mówią (nie)jedzeniem?
14.08.2018
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Co oni mówią (nie)jedzeniem?



O tym, jak trudna może być relacja z jedzeniem wiedzą oni – chorzy na zaburzenia odżywiania. Pokarm jest dla nich symbolem, jedynym środkiem wyrazu. Buntu. Manifestacji. Prośby o pomoc. W nietypowy sposób anorektycy i bulimicy „mówią” o swoich problemach, rysując na talerzu obraz głębokiego cierpienia psychiki. Włoska organizacja ABA wyszła naprzeciw problemom chorych.

W 2007 roku organizacja Aba Associazione stworzyła kampanię printową pod tytułem ABA Association Food Subtitle 1 i ABA Association Food Subtitle 2. Działania miały na celu  zwrócić uwagę społeczeństwa na istnienie osób, których problemy krążą wokół jedzenia, a pokarm staje się symbolem komunikacji.  Niewinne z pozoru „zaabsorbowanie pożywieniem”  może okazać się początkiem szalenie niebezpiecznych i śmiertelnych chorób jak anoreksja czy bulimia.

Jak głosi przekaz kampanii „Wielu wykorzystuje jedzenie by zakomunikować potrzebę pomocy. Tylko nieliczni to rozumieją” (Many use food to communicate their need for help. Only a few understand that). W ramach inicjatywy stworzono również nagrania video. Tym razem mówione słowami – pacjentów oraz ich bliskich.

La nuova Campagna ABA, "Storie di Speranza". Fabiola De Clercq e l'ABA ringraziano Paolo Biondolillo, Amministratore Delegato di Arnold per la realizzazione del progetto. Un grazie anche per il video diretto da Es.poire cinema.

Opublikowany przez ABA Poniedziałek, 30 marca 2015

 

Opublikowany przez ABA Poniedziałek, 26 lutego 2018

Jak można znaleźć na oficjalnej stronie inicjatorów, ABA proponuje multidyscyplinarne i ukierunkowane na relacje podejście do opieki. Założeniem, od którego zaczynamy, jest to, że zaburzenia odżywiania są wyrazem głębokiego dyskomfortu, którego nie można usłyszeć i zrozumieć. Właśnie dlatego ABA oferuje chronioną przestrzeń, w której można wydobyć jej cierpienie i leczyć. ( tłumaczenie ze strony http://www.bulimianoressia.it/il-metodo-aba )

Bardzo ważne jest, by zwrócić uwagę na problem anoreksji oraz bulimii. Zaburzenia odżywiania są szczególnie niebezpiecznym zaburzeniem psychicznym o wysokich wskaźnikach śmiertelności i poważnych konsekwencjach dla zdrowia. Choroby wymagają kompleksowego leczenia, ale przede wszystkim chęci oraz zaangażowania pacjentów. Z pomocą przyjść mogą również inicjatorzy kampanii- wskazując wsparcie i zainteresowanie. Obecnie coraz więcej środowisk podejmuje dialog, by zwalczyć problem zaburzeń odżywiania, jednak bez pomocy ludzi z zewnątrz działania te nie osiągną rozgłosu.

Ta włoska organizacja wspiera osoby, które zostały dotknięte zaburzeniami odżywiania, oferując narodowy zielony numer lub też kontakt drogą mailową, bądź za pomocą skype’a. http://www.bulimianoressia.it/contatti

ABA zapewnia również leczenie medyczne oraz pracę w przestrzeni z bliskimi.

 

Wykonawcą kampanii jest ABA Aassociazione oraz agencja DDB Milan

ABA – Iscrizioni Corso di specializzazione 2018 (Roma e Milano)CLINICA PSICODINAMICA DELL’ANORESSIA-BULIMIA,…

Opublikowany przez ABA Czwartek, 23 listopada 2017

Artykuł przygotowany we współpracy z Dominiką Kuną

anoreksja promocja zdrowia bulimia zaburzenia odżywiania Dominika Kuna







10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 13.10.2025Kampanie

    Szwecja na receptę

  • 10.10.2025slider

    Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym

  • 28.09.2025Kreacje / printy

    Jeśli znasz ten album

  • 26.09.2025Kampanie

    Razem przy planszy – razem w emocjach!

  • 08.09.2025Kampanie

    To, czego nie ma w plecaku, boli

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek