logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Ciepłe powitanie nie czeka na wszystkich
30.10.2013
Tematy: Kampanie, Francja, Kampanie polityczne, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z wykluczeniem społecznym

Ciepłe powitanie nie czeka na wszystkich



Po dalekiej podróży i pobycie z dala od swojego kraju można by spodziewać się ciepłego powitania oraz radości z powrotu w rodzinne strony. Niestety, nie zawsze wiąże się on z pozytywnymi emocjami i miłym przyjęciem. Zamiast czerwonego dywanu czy chleba i soli na lotnisku czekają funkcjonariusze władzy, którzy nie będą zwlekać z wydaniem kary za nielegalne opuszczenie granic państwa. A jeśli ktoś był przez władzę szykanowany, jego sytuacja po powrocie nie poprawi się. Mowa o tym, co spotyka imigrantów, poszukujących azylu poza granicami swojej ojczyzny.

Kampania „Bloody Stairs” („Krwawe schody”) ma na celu zwrócenie uwagi na zjawisko odsyłania uchodźców z innych państw do ich kraju pochodzenia. Kreacja przedstawia ciągnący się od drzwi samolotu czerwony dywan – symbol oficjalnego, pełnego szacunku powitania – który po zetknięciu z ziemią stał się brudny i poszarpany. Hasło: „When we send asylum seekers back to the very country that persecuted them, how do you think they’ll be welcomed? („Jeśli wyślemy z powrotem ludzi poszukujących azylu do tego samego państwa, gdzie byli szykanowani, myślicie, że jak oni będą tam przyjęci?”) stawia pytanie o słuszność odsyłania uciekinierów poszukujących azylu oraz sugeruje, że los tych ludzi po powrocie do ich kraju może skończyć się tragicznie.

Europejska Rada ds. Uchodźców i Wygnańców (European Council on Refugees and Exiles) zajmuje się kwestiami imigrantów, poszukujących schronienia na kontynencie europejskim.

Julia Dybiec



Nazwa kampanii:
Bloody Stairs
Czas:
2013.3.1 - 2013.3.31
Nadawca:
European Council on Refugees and Exiles (ECRE)
Media:
Plakaty
Wykonawca:
McCann Paris
Adresaci:
Przeciwnicy liberalnej polityki wobec imigrantów, władze
Hasło kampani:
When we send asylum seekers back to the very country that persecuted them, how do you think they'll be welcomed? (Jeśli wyślemy z powrotem ludzi poszukujących azylu do tego samego państwa, gdzie byli szykanowani, myślicie, że jak oni będą tam przyjęci?)





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek