W najbardziej zapalnych, niebezpiecznych i biednych częściach świata można spotkać ludzi niosących podstawową medyczną pomoc ofiarom epidemii, chorób, wojen i głodu, bez względu na ich rasę, religię czy polityczne przekonania.
Doskonałe zdjęcia dokumentujące te zdarzenia, autorstwa Francesco Zizoli, posłużyły kampanii australijskiego oddziału organizacji Médecins Sans Frontieres (Lekarze bez Granic), realizowanej w październiku przez agencję Lavender.
Reklamy opatrzone zostały hasłami odnoszącymi się do religijnych, narodowych i politycznych uwikłań ofiar chorób i konfliktów zbrojnych. „Christian? Buddhist? Jewish? Sikh? Muslim? Hindu? Human.” (Chrześcijanin? Buddysta? Żyd? Sikh? Muzułmanin? Hindus? Człowiek) lub „Civilian? Soldier? Immigrant? Dissident? Refugee? Rebel? Human.” (Cywil? Żołnierz? Imigrant? Dysydent? Uchodźca? Rebeliant? Człowiek). Tak skonstruowany przekaz ma zwrócić uwagę odbiorców, iż tak naprawdę nieistotna jest narodowość, wyznanie czy rola pacjenta w konflikcie. Przede wszystkim jest on człowiekiem, a zadaniem lekarzy jest nieść pomoc wszystkim ludziom bez wyjątków.
Kampania ma na celu przekonanie odbiorców do wsparcia finansowego organizacji. Dzięki wpłatom Lekarze bez Granic mają możliwość zakupu lekarstw, jedzenia i szczepionek dla najbardziej potrzebujących, bez względu na to, w jakim zakątku świata się oni znajdują.
Organizacja ta jest jedną z zaledwie kilku na świecie, które zachowują całkowitą neutralność z politycznego i religijnego punktu widzenia, zarówno w leczeniu potrzebujących, jak i przyjmowaniu w szeregi Lekarzy bez Granic. Pracuje dla niej ponad 2,5 tysiąca lekarzy i 15 tysięcy wolontariuszy. Za swoją działalność organizacja otrzymała w 1999 roku Pokojową Nagrodę Nobla.
M. Nowak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem