logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  05.03.2010

Chlamydia w menu



Majtki w dół, a tam… nic nie widać. Ministerstwo Zdrowia Quebeku przedstawiło poruszający, oparty o prawdziwą historię musical pt. "Chlamydia w menu". W roli głównej – Chlamydia. Spektakl odbył się na scenie… uczelnianej kantyny i był performancem otwierającym kampanię „Undressing” skierowaną do młodych, aktywnych seksualnie mieszkańców tej kanadyjskiej prowincji. Samego zaproszenia nigdy nie wystosowano, więc kiedy w pewnym momencie chłopak i dziewczyna zaczęli gorączkowo się sprzeczać i oskarżać o zakażenie infekcją (przenoszoną drogą płciową), a kłótnia przerodziła się w edukacyjne widowisko muzyczne, zdziwienie malujące się na twarzach nieświadomie konsumującej posiłek młodzieży przybrało najrozmaitsze formy.

Równie wielką konsternację, jednak zdecydowanie bardziej negatywną, spotyka co roku tysiące młodych Quebekczyków i Quebekczynek, którzy dowiadują się, że zostali zainfekowani chlamydią. Jest to jedna z najczęstszych chorób przenoszonych drogą płciową i jak wiele innych możliwa jest do uniknięcia dzięki stosowaniu prezerwatyw. Quebeckie ministerstwo zdrowia postanowiło przyciągnąć uwagę młodych i przestrzec ich przed tymi niewidocznymi dla ludzkiego oka zagrożeniami.

„Often, there is nothing to see” ("Często nie ma nic do zobaczenia") to hasło kampanii, które dokładnie przekazuje ideę kreatywną opracowaną i zrealizowaną przez agencję Espresso Media and Cartier Communication. Na popularnych w grupie docelowej portalach umieszczono reklamy przedstawiające okolicę krocza młodej dziewczyny lub chłopaka z bielizną zmysłowo opuszczaną w dół, ale miejsca „strategiczne” przesłonięto kołem z zachętą "Touch me and I will show you what chlamydia looks like" („Dotknij mnie to Ci pokażę jak wygląda chlamydia”). Po kliknięciu internauta zostaje odesłany na edukacyjną stronę kampanii.

W celu przyciągnięcia uwagi młodej grupy docelowej (15-24) użyte zostały nowoczesne i dostosowane do niej środki komunikacji. W sieci promowano nagranie wystawionego na kantynie przedstawienia, umieszczono go na Youtube.com, a internauci spontanicznie przekazywali go między sobą. Dosłownie – marketing wirusowy.
M.Świejkowski


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


  • 10.01.2023

    Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek