logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Celebryci migają
03.10.2010
Tematy: Akcje

Celebryci migają



Co łączyło Marię Kaczyńską z Kazikiem Staszewskim? Gdzie Katarzyna Figura mogła się znaleźć razem z Pawłem Korzeniowskim? Co zaprowadziło na wspólną drogę Annę Dymną i Cezarego Pazurę? Pytania rodem z „Pudelka”, a odpowiedź kryje się w łódzkim pubie Dwie dłonie, gdzie w 2006 roku swój start znalazła akcja promująca naukę Polskiego Języka Migowego, o nazwie „Cała Polska miga”.

Inicjatorem akcji jest Krzysztof Ostanówko, który Polski Język Migowy poznał w 2002 roku w lokalu „Dwie Dłonie”. Jest to pierwszy w Polsce lokal założony i prowadzony przez osoby niesłyszące. Od 2006 roku do pubu zapraszana są osoby sławne, głównie związane ze światem dźwięków. Pierwszym z nich był Muniek Staszczyk, który podczas spotkania zamigał nazwę zespołu T.LOVE. Od tego czasu autor kampanii jeżdżąc po Polsce zachęca znane osoby do wspólnego migania.

Nagrania z migającymi sławami są publikowane na stronie pubu www.dwiedlonie.pl. Ludzie biorący udział w akcji migają zazwyczaj krótki zwrot lub słowo kojarzące się z daną osobą, np. Robert Makłowicz miga „smacznego”, Kazik – „12 groszy”, Otylia Jędrzejczak – „rybka lubi pływać”, Anna Dymna – „bardzo lubię pomagać”.

Dotychczas poza w/w osobami zamigali: Kabaret Ani Mru-Mru, Kabaret Moralnego Niepokoju, Blue Cafe, Piotr Rubik, Krzysztof Hanke, Tomasz Kozłowicz, Jurek Owsiak, Michał Wiśniewski, Jacek Kawalec, Bronisław Cieślak, Paweł Korzeniowski, Włodzimierz i Maciej Zientarscy, Cezary Pazura, Tomasz Kammel, Katarzyna Grochola, Artur Barciś, Katarzyna Figura, Jerzy Kryszak, Kevin Aiston, Marcin Daniec, Krzysztof Piasecki, Kabaret OT.TO, Piotr Kupicha, ks. Tadeusz Isakowicz – Zaleski, Stanisław Tym, Katarzyna Skrzynecka, Piotr Gąsowski i Grzegorz Markowski.

Inicjator akcji wraz z właścicielami „Dwóch dłoni” uczestniczy w życiu społeczności osób głuchych poprzez obecność na konferencjach oraz prowadząc w szkołach lekcje na temat Polskiego Języka Migowego. W ubiegłym roku Krzysztof Ostanówko zwyciężył w plebiscycie gazety Wiadomości24.pl i portalu ngo.pl i otrzymał tytuł „Działacz Obywatelski 2008 roku”. Właściciele pubu „Dwie dłonie”, Anna i Radosław Olakowie, w 2007 roku otrzymali główną nagrodę w konkursie organizowanym przez Koalicję Łamania Oporów Społecznych.
M.Przadka

Nazwa projektu:
Cała Polska miga

Zasięg (kraj/kraje):
Polska

Autor:
Krzysztof Ostanówko

Data:
06/2006








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek