logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  11.01.2012

Burdel na zapleczu



Pełen szczegółów rysunek – na pierwszym planie kolorowa i zadbana fasada budynku z szyldem restauracji, przy której matka poszukuje pracy dla swojej córki. A za kulisami, za fasadą budynku, widać, że nie jest to zwykła restauracja. Znacznie większa, ale za to już nie tak kolorowa, część ilustracji ukazuje dom publiczny, a w nim młode dziewczyny i mężczyzn w niedwuznacznych pozach.

Kampania bazująca na trzech kreacjach zatytułowana jest „Traffick Lights” – nazwa jest grą słów; zwrot „traffic lights” oznacza sygnalizację bądź światła uliczne, ale użyte tu słowo „traffick” nawiązuje do „trafficking” (nielegalny handel); nazwa nawiązuje zatem do sygnałów ostrzegających przed tym niebezpieczeństwem.

Za schludnie wyglądającymi fasadami zakładu krawieckiego, agencji pracy dla pokojówek i wspomnianej restauracji kryją się zaniedbane pomieszczenia, gdzie kobiety zmuszane są do ciężkiej pracy, a nawet prostytucji. Każda z ilustracji opatrzona jest podpisem „Last year 200,000 girls were tricked into the sex trade” („W zeszłym roku 200.000 dziewcząt zostało podstępem wciągniętych w seksbiznes”) i komentarzem, iż dane te dotyczą jedynie południowo-wschodniej Azji.

Użycie rysunków przypominających komiksy sprawia, że problem wydaje się mniej poważny, a drastyczne szczegóły wydają się mało realistyczne. Taka forma, choć przyciąga uwagę, może wywołać efekt odwrotny od zamierzonego, ponieważ komiks zazwyczaj kojarzy się z rozrywką, a nie z poważną tematyką.

Kreację stworzyła agencja BBDO Proximity z Singapuru. Inicjatorem akcji jest grupa studentów Narodowego Uniwersytetu Singapuru.
P.Ruszkowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 14.02.2023

    Walentynki — Święto Zrywania


  • 14.02.2023

    Walentynkowo o donacji


  • 13.02.2023

    Wracają. Zawsze wracają


  • 01.02.2023

    Chcesz przestać, a nie możesz


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek