logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Branża chemiczna wymienia butelki na drzewa
16.03.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Branża chemiczna wymienia butelki na drzewa



Firmy biorące udział w programie „Odpowiedzialność i troska”, zrzeszającym przedsiębiorstwa z branży chemicznej, rozpoczęły 10. edycję akcji ekologicznej dla młodzieży. W zamian za zebrane butelki PET uczestnicy otrzymują sadzonki drzew, które sadzą na terenie szkoły. Dla aktywnych przewidziane są nagrody. Elementami akcji są również festyny i konkursy. 

W projekcie „Drzewko za butelkę” wezmą udział uczniowie z Bydgoszczy, Miszewa k. Gdańska, Włocławka, Tarnowa, Nowej Sarzyny, Puław, Brzegu Dolnego, Konina, Kołbaskowa i Warszawy. Sadzonki od kilku lat dostarczają Regionalne Dyrekcje Lasów Państwowych. Zbieranie plastikowych butelek ma na celu oczyszczenie środowiska oraz odzyskanie istotnego surowca. W 2010 roku na 183 tys. ton butelek PET wprowadzonych na rynek polski powróciło do ponownego przerobu  50 tys. ton, co stanowi 27-28 %.

Na terenie Warszawy w akcji weźmie udział 10 placówek z dzielnicy Włochy. Przedsięwzięcie w Stolicy wspomaga Urząd Dzielnicy Włochy oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m. st.  Warszawie Sp. z o.o., które jest odbiorcą zebranych butelek PET i sponsoruje nagrody główne dla najaktywniejszych. Finał akcji odbędzie się 11 maja.

Centralnym ośrodkiem promocji i koordynacji programu „Odpowiedzialność i troska” jest Europejska Rada Przemysłu Chemicznego (CEFIC) z siedzibą w Brukseli. Przygotowania do realizacji programu w Polsce rozpoczęły się w 1992 r., kiedy to implementacja tego ruchu stała się jednym z warunków stowarzyszenia polskiego przemysłu chemicznego (PIPC) z federacją europejską. W 2012 roku program „Odpowiedzialność i Troska” w Polsce funkcjonować będzie dwudziesty rok. Pierwszymi spółkami, które przystąpiły do programu w Polsce były Zakłady Chemiczne Zachem S.A. oraz Zakłady Azotowe w Tarnowie Mościcach S.A. Obecnie jego sygnatariuszami są 34 firmy.








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek