Firmy biorące udział w programie „Odpowiedzialność i troska”, zrzeszającym przedsiębiorstwa z branży chemicznej, rozpoczęły 10. edycję akcji ekologicznej dla młodzieży. W zamian za zebrane butelki PET uczestnicy otrzymują sadzonki drzew, które sadzą na terenie szkoły. Dla aktywnych przewidziane są nagrody. Elementami akcji są również festyny i konkursy.
W projekcie „Drzewko za butelkę” wezmą udział uczniowie z Bydgoszczy, Miszewa k. Gdańska, Włocławka, Tarnowa, Nowej Sarzyny, Puław, Brzegu Dolnego, Konina, Kołbaskowa i Warszawy. Sadzonki od kilku lat dostarczają Regionalne Dyrekcje Lasów Państwowych. Zbieranie plastikowych butelek ma na celu oczyszczenie środowiska oraz odzyskanie istotnego surowca. W 2010 roku na 183 tys. ton butelek PET wprowadzonych na rynek polski powróciło do ponownego przerobu 50 tys. ton, co stanowi 27-28 %.
Na terenie Warszawy w akcji weźmie udział 10 placówek z dzielnicy Włochy. Przedsięwzięcie w Stolicy wspomaga Urząd Dzielnicy Włochy oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m. st. Warszawie Sp. z o.o., które jest odbiorcą zebranych butelek PET i sponsoruje nagrody główne dla najaktywniejszych. Finał akcji odbędzie się 11 maja.
Centralnym ośrodkiem promocji i koordynacji programu „Odpowiedzialność i troska” jest Europejska Rada Przemysłu Chemicznego (CEFIC) z siedzibą w Brukseli. Przygotowania do realizacji programu w Polsce rozpoczęły się w 1992 r., kiedy to implementacja tego ruchu stała się jednym z warunków stowarzyszenia polskiego przemysłu chemicznego (PIPC) z federacją europejską. W 2012 roku program „Odpowiedzialność i Troska” w Polsce funkcjonować będzie dwudziesty rok. Pierwszymi spółkami, które przystąpiły do programu w Polsce były Zakłady Chemiczne Zachem S.A. oraz Zakłady Azotowe w Tarnowie Mościcach S.A. Obecnie jego sygnatariuszami są 34 firmy.
zobacz także
-
09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie

