Najnowsza kampania promocyjna znanego regionu Włoch prezentuje miejsca, których naprawdę tam nie ma.
Koncepcja kampanii "Divina Toscana" ("Boska Toskania")nawiązuje do Boskiej komedii Dantego – widoki przedstawione na plakatach opatrzone są cytatami z tego dzieła. Kontrowersje wzbudził fakt, że na pejzażach za pomocą programów graficznych umieszczono dodatkowe elementy, co powoduje, że plakaty prezentują nieistniejące miejsca – np. na plaży w miejscowości Feniglia na półwyspie Argentario znalazła się nieobecna tam w rzeczywistości skała, z której plażowicze skaczą do morza, widok z Alp Apuańskich uzupełniono o skalny występ z którego można rzekomo podziwiać widoki, a do drogi wśród cyprysów w dolinie Val d’Orcia dodano na pierwszym planie nigdy nie powstałą bramę wjazdową oraz stare drzewo.
Mieszkańcy regionu w większości czują się dotknięci i odbierają kampanię jako sugestię, że ich region nie jest wystarczająco atrakcyjny. Akcję skrytykował także przewodniczący toskańskich władz Enrico Rossi.
zobacz także
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni
-
06.06.2025Kreacje / printy
Zepsute bajki
-
03.06.2025Kampanie
Dziecko samo w obcym mieście