Najnowsza kampania promocyjna znanego regionu Włoch prezentuje miejsca, których naprawdę tam nie ma.
Koncepcja kampanii "Divina Toscana" ("Boska Toskania")nawiązuje do Boskiej komedii Dantego – widoki przedstawione na plakatach opatrzone są cytatami z tego dzieła. Kontrowersje wzbudził fakt, że na pejzażach za pomocą programów graficznych umieszczono dodatkowe elementy, co powoduje, że plakaty prezentują nieistniejące miejsca – np. na plaży w miejscowości Feniglia na półwyspie Argentario znalazła się nieobecna tam w rzeczywistości skała, z której plażowicze skaczą do morza, widok z Alp Apuańskich uzupełniono o skalny występ z którego można rzekomo podziwiać widoki, a do drogi wśród cyprysów w dolinie Val d’Orcia dodano na pierwszym planie nigdy nie powstałą bramę wjazdową oraz stare drzewo.
Mieszkańcy regionu w większości czują się dotknięci i odbierają kampanię jako sugestię, że ich region nie jest wystarczająco atrakcyjny. Akcję skrytykował także przewodniczący toskańskich władz Enrico Rossi.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu
-
06.09.2024
Roztopiony lód to nic fajnego
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym