Na miejskim rynku stoi człowiek przebrany w kostium misia. Na początku wydaje się trochę zagubiony, przechodnie przyglądaja mu się podejrzliwie. Po chwili miś wyciąga szeroko swoje puchate ramiona i przytula pierwszych odważnych. Coraz więcej osób podchodzi żeby „zrobić misia” z misiem.
Starsi, młodsi, kobiety i mężczyźni, nawet psy – wszyscy z sympatią obejmują misia. Na końcu przebrany człowiek zdejmuje niedźwiedzią głowę. Pod kostiumem ukrył się 28-letni Fabian Bischoff , który osiem lat temu doznał poważnego urazu czaszkowo-mózgowego i do dziś ma w znacznym stopniu zniekształconą twarz. „Czy musimy się przebierać, żeby być bliżej?”
Przytulanie stało się ostatnio modne zarówno w kampaniach komercyjnych jak i w społecznych. Kilka lat temu do tolerancji wobec osób zarażonych wirusem HIV/AIDS zachęcała we Francji kampania „Free hugs” (Darmowe uściski), a w Polsce Polska Akcja Humanitarna promowała w ten sposób akcję „Pajacyk”.
Kampanie organizowane przez "Pro infirmis" są wysoko cenione w Szwajcarii. Organizacja zaprasza do publicznej do refleksji na temat integracji osób niepełnosprawnych w społeczeństwie. Obecna kampania jest laureatem wielu nagród przyznawanych w świecie reklamy.
M. Lewkowicz
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
03.08.2022
delio zamraża ceny pięciuset produktów do końca października
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
15.07.2022
Ranking szczęśliwości polskich miast