Biedronka zamyka obieg polietylenu
Co miesiąc Biedronka generuje ponad pięć ton odpadów z tworzyw sztucznych – w tym polietylenu – pochodzących z działalności operacyjnej sieci. Są to m.in. pozostałości folii i innych opakowań zbiorczych, które trafiają tam zwrócone przez sklepy i magazyny. Co się z nimi dalej dzieje? Wykorzystany ponownie polietylen zyskuje kolejne życie w postaci toreb zakupowych typu T-shirt. Biedronka jako pierwsza w Polsce spożywcza sieć handlowa zamknęła obieg tego tworzywa: odpady trafiają do zakładu gospodarowania, gdzie następuje sortowanie tworzyw na konkretne materiały. Następnie część surowca polietylenu oddawana jest do jednego z dostawców sieci, który jest jednocześnie recyklerem tego materiału.
– Projektując opakowania dla produktów naszych marek własnych dobieramy materiały tak, aby ułatwić segregację w punktach selektywnej zbiórki oraz w trakcie recyklingu materiałowego – mówi Katarzyna Grabarska, menedżerka ds. ekoprojektowania opakowań. – Wybieramy taki materiał, aby mógł wrócić do obiegu i ponownie stać się opakowaniem. Odpady opakowaniowe segregujemy i oddajemy do zakładów recyklingu, gdzie są przerabiane na kolejne opakowania dostarczane z produktami do naszych sklepów. W skali roku daje to ogromny zysk dla środowiska naturalnego, ponieważ zapobiegamy tym samym wprowadzaniu do obiegu kilku tysięcy ton nowego plastiku pierwotnego i minimalizujemy emisję niekorzystnych gazów do otoczenia. Podobnie czynimy z kartonami.
Torby typu T-shirt (reklamówki dostępne przy kasie, z szerokimi uszami), które trafiają do sklepów na terenie całej Polski, są wykonane w min. 80% z surowca z recyklingu. Natomiast pozostała masa to dodatki, które są wymagane w celu uzyskania odpowiedniej jakości i wytrzymałości. Tak przygotowana reklamówka ma o 56% niższy ślad węglowy, niż analogiczna torba wykonana w 100% z tworzywa pierwotnego. Biedronka zachęca do wykorzystywania tych toreb wielokrotnie.
Sieć wdrożyła także standard dotyczący opakowań, zgodnie z którym wszystkie kartony stanowiące opakowania zbiorcze produktów dostarczanych do Biedronki muszą nadawać się do pełnego recyklingu. Sieć nie akceptuje opakowań z tektury, które mogą powodować trudności w procesie odzysku makulatury. Surowce do produkcji wszystkich opakowań papierowych powinny pochodzić z odpowiedzialnych źródeł, potwierdzone certyfikatem FSC® lub PEFC. Więcej informacji na odpowiedzialna.biedronka.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie