logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Bezpłatny podręcznik „Jak pisać o klimacie 2.0” jest już dostępny!
01.03.2024
Tematy: Wydarzenia, Polska, Edukacja, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Obronność i bezpieczeństwo, Organizacje pozarządowe / NGO

Bezpłatny podręcznik „Jak pisać o klimacie 2.0” jest już dostępny!



Poradnik o dezinformacji klimatycznej dla dziennikarzy i dziennikarek to kontynuacja wydanej w 2023 r. publikacji AGORY pt. „Jak pisać o klimacie”. Publikacja, której celem jest wsparcie przedstawicieli mediów ogólnopolskich i lokalnych, powstała we współpracy z Fundacją Climate Strategies Poland.

Poradnik „Jak pisać o klimacie 2.0. Czym jest dezinformacja klimatyczna i jak z nią walczyć” został napisany przez redaktora naczelnego serwisu Zielona.Gazeta.pl i laureata Nagrody Woyciechowskiego w kategorii „Dziennikarz dla Planety” Patryka Strzałkowskiego oraz kierującego projektem Wojownicy Klawiatury Filipa Szulika – Szareckiego, z komentarzami eksperckimi Aleksego Szymkiewicza ze Stowarzyszenia Demagog oraz dziennikarzy i twórców internetowych zajmujących się tematyką klimatu: Pauliny Górskiej, Daniela Petryczkiewicza, Małgorzaty Gołoty i Szymona Bujalskiego. Inicjatorem wydania jest Fundacja Climate Strategies Poland,  która zajmuje się obliczaniem i redukowaniem śladu węglowego miast i firm, a także aktywnie działa na polu ograniczania greenwashingu i dezinformacji klimatycznej.

– Z racji wagi i pilności problemu oraz obserwowanych już dziś katastrofalnych skutków zmiany klimatu, uważamy że każdy dziennikarz powinien uwzględniać kwestie klimatu w swojej pracy, rozumieć je, a także potrafić rozpoznawać manipulacje i dezinformację w tym zakresie – mówi dr Agnieszka Liszka – Dobrowolska, współzałożycielka Fundacji Climate Strategies Poland. – Cieszymy się, że AGORA i Patryk Strzałkowski po raz kolejny entuzjastycznie podeszli do pomysłu dzielenia się wiedzą w tym obszarze. Wspólnie z zaproszonymi gośćmi stworzyli wartościowe kompendium radzenia sobie z dezinformacją, które powinien przeczytać każdy dziennikarz i dziennikarka w tym kraju.

– Mamy już techniczne możliwości zatrzymania zmiany klimatu, ale pozostaje polityczna i osobista decyzja, by z nich skorzystać, kiedy jeszcze jest na to czas – mówi Patryk Strzałkowski, współautor publikacji po stronie Gazeta.pl. – Dezinformacja to potężne narzędzie, które pozwala manipulować całymi społecznościami i odwodzić nas od kroków koniecznych do zachowania stabilnego klimatu. Rolą mediów jest nie tylko zapewnienie rzetelnych informacji, ale też prostowanie manipulacji. Tym podręcznikiem chcemy wesprzeć w robieniu tego skutecznie.

Wśród omawianych w podręczniku zagadnień znajdują się m.in.:

  • trendy w dezinformacji klimatycznej
  • przykłady i case studies z wyjaśnieniem
  • technologiczne aspekty dezinformacji
  • narzędzia do weryfikacji informacji
  • higiena cyfrowa i bezpieczeństwo
  • rola współpracy w zwalczaniu dezinformacji
  • dziennikarstwo klimatyczne

Publikacja powstała nie tylko dla dziennikarek i dziennikarzy piszących o klimacie, lecz także dla wszystkich przedstawicieli mediów – zarówno lokalnych, jak i ogólnopolskich. Publikację „Czym jest dezinformacja klimatyczna i jak z nią walczyć” można bezpłatnie pobrać TUTAJ.

txt: Dorota Chrobak

NGO edukacja Ekologia i środowisko ślad węglowy Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji dziennikarze obronność i bezpieczeństwo dziennikarstwo media klimat zmiany klimatyczne kryzys klimatyczny katastrofa klimatyczna


Nazwa wydarzenia:
Bezpłatny podręcznik „Jak pisać o klimacie 2.0” jest już dostępny
Tematy:
Edukacja, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Obronność i bezpieczeństwo, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Climate Strategies Poland, AGORA





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 14.10.2025Kampanie

    Take Care OFF Yourself

  • 09.10.2025Kampanie

    I żyli długo… Ale czy szczęśliwie?

  • 07.10.2025Kampanie

    Codzienność z ChatemGPT

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek