logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  03.08.2013

Bezdomni sprzedają swoje dzieła



Bezdomnym na terenie miasta Austin pozwolono na zaprezentowanie zupełnie innego oblicza własnej osoby. Zapewniono im bezpieczną i otwartą pracownię, w której mogli zapomnieć o codziennych kłopotach i przez chwilę, zamiast osobą bezdomną, stać się kimś zupełnie innym – artystą.

W ramach inicjatywy Art from the streets („Sztuka z ulic”), działającej od 1991 roku, osoby bezdomne mogą skorzystać z otwartej pracowni, tymczasem na koniec programu organizowana jest publiczna wystawa oraz sprzedaż prac beneficjentów. Interesującym komponentem, towarzyszącym akcji, jest także kręcenie filmu, w którym całe przedsięwzięcie jest pokazane oczami ulicznych artystów. Na treść filmu składają się bowiem historie pięciu bezdomnych, którzy wzięli udział w projekcie. Widzowie mogą w ten sposób poznać, jak wygląda życie bohaterów, ich perypetie, wybory, codzienne zmagania. Cała akcja ma więc na celu przywrócenie osobom bezdomnym poczucia sprawczości i przydatności, a przeciętnemu obywatelowi pozwala na dostrzeżeniu w nich wartościowych ludzi.

Organizatorzy podkreślają, że w inicjatywie może wziąć każda osoba bezdomna, bez względu czy posiada jakiekolwiek wykształcenie, czy doświadczenie związane z pracą twórczą. Wolontariusze zapewniają wszystkie niezbędne materiały, ale czasem bywają też źródłem inspiracji. Na stronie projektu czytamy: „Wielu z naszych artystów uczestniczących w otwartych sesjach studyjnych pisało: ‘nie potrafię narysować prostej linii’- No i dobrze! Kto potrzebuje linii prostych?”

Ostatnia, dwudziesta z rzędu wystawa miała miejsce w listopadzie 2012 roku. Wzięło w niej udział aż stu artystów, którzy zaprezentowali 2000 swoich dzieł sztuki. Równowartość wszystkich sprzedanych prac wyniosła natomiast 57 tysięcy dolarów, a pieniądze trafiły prosto do kieszeni bezdomnych. Następna wystawa już wkrótce.

Projekt jest częściowo wspierany przez miasto Austin poprzez Cultural Art Division (Wydział ds. Kultury i Sztuki). Więcej informacji na stronie: http://artfromthestreets.com/

Małgorzata Osowska

 

Nazwa projektu: The art from the streets

Zasięg: Austin, Stany Zjednoczone

Autor: Art from the streets

Data: 1991 –


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.05.2023

    Ruszyła ogólnopolska akcja #TataTeżCzyta


  • 23.05.2023

    Mały Książę i Kundelek


  • 19.05.2023

    Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”


  • 02.05.2023

    Drugi maja, wywieś flagę


  • 17.04.2023

    Ruszył Zielony Tydzień. Kupuj eko i dbaj o planetę


  • 13.04.2023

    To nie BIDUL. To CZŁOWIEK bogaty w talenty


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek