logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Bezdomni sprzedają swoje dzieła
03.08.2013
Tematy: Akcje

Bezdomni sprzedają swoje dzieła



Bezdomnym na terenie miasta Austin pozwolono na zaprezentowanie zupełnie innego oblicza własnej osoby. Zapewniono im bezpieczną i otwartą pracownię, w której mogli zapomnieć o codziennych kłopotach i przez chwilę, zamiast osobą bezdomną, stać się kimś zupełnie innym – artystą.

W ramach inicjatywy Art from the streets („Sztuka z ulic”), działającej od 1991 roku, osoby bezdomne mogą skorzystać z otwartej pracowni, tymczasem na koniec programu organizowana jest publiczna wystawa oraz sprzedaż prac beneficjentów. Interesującym komponentem, towarzyszącym akcji, jest także kręcenie filmu, w którym całe przedsięwzięcie jest pokazane oczami ulicznych artystów. Na treść filmu składają się bowiem historie pięciu bezdomnych, którzy wzięli udział w projekcie. Widzowie mogą w ten sposób poznać, jak wygląda życie bohaterów, ich perypetie, wybory, codzienne zmagania. Cała akcja ma więc na celu przywrócenie osobom bezdomnym poczucia sprawczości i przydatności, a przeciętnemu obywatelowi pozwala na dostrzeżeniu w nich wartościowych ludzi.

Organizatorzy podkreślają, że w inicjatywie może wziąć każda osoba bezdomna, bez względu czy posiada jakiekolwiek wykształcenie, czy doświadczenie związane z pracą twórczą. Wolontariusze zapewniają wszystkie niezbędne materiały, ale czasem bywają też źródłem inspiracji. Na stronie projektu czytamy: „Wielu z naszych artystów uczestniczących w otwartych sesjach studyjnych pisało: ‘nie potrafię narysować prostej linii’- No i dobrze! Kto potrzebuje linii prostych?”

Ostatnia, dwudziesta z rzędu wystawa miała miejsce w listopadzie 2012 roku. Wzięło w niej udział aż stu artystów, którzy zaprezentowali 2000 swoich dzieł sztuki. Równowartość wszystkich sprzedanych prac wyniosła natomiast 57 tysięcy dolarów, a pieniądze trafiły prosto do kieszeni bezdomnych. Następna wystawa już wkrótce.

Projekt jest częściowo wspierany przez miasto Austin poprzez Cultural Art Division (Wydział ds. Kultury i Sztuki). Więcej informacji na stronie: http://artfromthestreets.com/

Małgorzata Osowska

 

Nazwa projektu: The art from the streets

Zasięg: Austin, Stany Zjednoczone

Autor: Art from the streets

Data: 1991 –








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 04.10.2025Kreacje / printy

    Miód z pól minowych

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek