logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Bezcenny sweter
18.05.2015
Tematy: Kreacje / printy

Bezcenny sweter



Ile może kosztować sweter? 80 złotych? 180 złotych? A może czyjeś dzieciństwo? Kreacje organizacji Save The Children zwracają uwagę właśnie na koszty ponoszone przy produkcji ubrań, które wytwarzane są najczęściej poza granicami państw zachodnich, w krajach Globalnego Południa.

Plakaty pokazujące różne części garderoby (dwa rodzaje swetrów, tunikę i sukienkę) mają element wspólny – ubrania są stworzone z materiałów w paski, za którymi, jeśli się dobrze przyjrzeć, kryją się postaci dzieci. Paski stanowią tu swego rodzaju kraty więzienne dla tych maluchów – dając odbiorcy do zrozumienia, że za pięknym sweterkiem, czy sukienką kryje się dużo więcej niż tylko praca w szwalni. Pokazują, że do takich prac często wykorzystywani są nielegalnie nieletni. Organizacja Save The Children zwraca w ten sposób uwagę nabywców takich dóbr jak ubrania na to, aby sprawdzali gdzie i na jakich warunkach wyprodukowane zostały te rzeczy. Elementem uświadamiającym, co tak naprawdę przedstawiają kreacje, są ich hasła: „A pullover/dress/tunic/sweater shouldn’t cost a childhood” („Pulower/ sukienka/ tunika/ sweter nie powinien kosztować dzieciństwa”).

Pomysł na plakaty jest interesujący, ale niestety jeśli odbiorca nie przyjrzy się im bliżej, prawdopodobnie nie dostrzeże niewyraźnych postaci dzieci ukrytych za paskami. A tylko wtedy mogą dojść do głosu emocje, których wywołanie mieli w zamiarze twórcy tej kampanii, a które miałyby spowodować zmianę nawyków nabywczych konsumentów. W dodatku postaci dzieci są tak niewyraźne, że przez niewprawne oko plakaty mogą zostać odebrane po prostu jako zwykła reklama ubrań.

Organizacja Save The Children od lat działa na rzecz poprawy warunków życia dzieci na całym świecie i broni ich praw. Sama kreacja została zrealizowana przez agencję reklamową TBWA Brazil.

Aleksandra Rychlicka








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek