logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  18.05.2015

Bezcenny sweter



Ile może kosztować sweter? 80 złotych? 180 złotych? A może czyjeś dzieciństwo? Kreacje organizacji Save The Children zwracają uwagę właśnie na koszty ponoszone przy produkcji ubrań, które wytwarzane są najczęściej poza granicami państw zachodnich, w krajach Globalnego Południa.

Plakaty pokazujące różne części garderoby (dwa rodzaje swetrów, tunikę i sukienkę) mają element wspólny – ubrania są stworzone z materiałów w paski, za którymi, jeśli się dobrze przyjrzeć, kryją się postaci dzieci. Paski stanowią tu swego rodzaju kraty więzienne dla tych maluchów – dając odbiorcy do zrozumienia, że za pięknym sweterkiem, czy sukienką kryje się dużo więcej niż tylko praca w szwalni. Pokazują, że do takich prac często wykorzystywani są nielegalnie nieletni. Organizacja Save The Children zwraca w ten sposób uwagę nabywców takich dóbr jak ubrania na to, aby sprawdzali gdzie i na jakich warunkach wyprodukowane zostały te rzeczy. Elementem uświadamiającym, co tak naprawdę przedstawiają kreacje, są ich hasła: „A pullover/dress/tunic/sweater shouldn’t cost a childhood” („Pulower/ sukienka/ tunika/ sweter nie powinien kosztować dzieciństwa”).

Pomysł na plakaty jest interesujący, ale niestety jeśli odbiorca nie przyjrzy się im bliżej, prawdopodobnie nie dostrzeże niewyraźnych postaci dzieci ukrytych za paskami. A tylko wtedy mogą dojść do głosu emocje, których wywołanie mieli w zamiarze twórcy tej kampanii, a które miałyby spowodować zmianę nawyków nabywczych konsumentów. W dodatku postaci dzieci są tak niewyraźne, że przez niewprawne oko plakaty mogą zostać odebrane po prostu jako zwykła reklama ubrań.

Organizacja Save The Children od lat działa na rzecz poprawy warunków życia dzieci na całym świecie i broni ich praw. Sama kreacja została zrealizowana przez agencję reklamową TBWA Brazil.

Aleksandra Rychlicka


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek