logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  06.05.2010

Banalne gadżety idą w niepamięć



Firmowe smycze, długopisy – szybko podzielają los dziesiątek innych gadżetów, zapomnianych i w bezładzie magazynowanych w biurach i szuflach. Ich powszechność, banał i brak polotu szybko skutkują gadżetową amnezją. Co to za firma? Kiedy to dostałem/am? W sumie nieważne. Łatwo przyszło, łatwo poszło. Trudniej natomiast wymazać z pamięci prezent jakim nowozelandzka organizacja Alzheimer’s New Zealand przypomniała o codziennych problemach osób dotkniętych chorobą Alzheimera.

Designem gadżetu zajęła się agencja Calenso BBDO w odpowiedzi na zadanie stworzenia gadżetu reklamowego, który podniesie świadomość wczesnych symptomów choroby Alzheimera, takich jak częste zapominanie, i jednocześnie przypomni opinii publicznej o samej organizacji. W odpowiedzi na takie zamówienie zaprojektowano pendrive’a zamkniętego w gumce do ścierania, na której umieszczono hasło kampanii: „Alzheimer’s erasers your memories. Save them.” („Choroba Alzheimera wymazuje Twoje wspomnienia. Zachowaj je”). Na drugiej stronie gumki umieszczono natomiast logo Alzheimer’s New Zealand, oraz adres strony internetowej, na której można dowiedzieć się więcej o problemie oraz wesprzeć działalność organizacji.

Pendrive’y dystrybuowano wśród przypadkowych Nowozelandczyków. Kampanię wsparto akcją public affairs przesyłając je do lokalnych organizacji pozarządowych i polityków. Dołączono do tego list zwracający uwagę na sytuację osób dotkniętych chorobą Alzheimera i ciężkie położenie ich rodzin.

Zapadający w pamięć gadżet nagrodzony został na tegorocznym festiwalu reklamy w Cannes statuetką Srebrnego Lwa w kategorii Design. Oprócz finalnego efektu na pochwałę zasługuje także „kreatywna prostota” konceptu kreatywnego. Każdego dnia z pamięci człowieka wypadają istotne fakty, natomiast dzięki memory stickowi można je łatwo zachować.
———
O opinię dotyczącą designu memory sticka poprosiliśmy Katarzynę Gliszczyńską z firmy Pro Design.
– Gumka do mazania i pamięć USB w jednym przedmiocie to połączenie dotąd niespotykane. Uzyskaną z tego mariażu formę dopełnia hasło kampanii, które stanowi grę słów. Tekst na każdym elemencie może funkcjonować razem i oddzielnie. Podkreśla to warstwa graficzna i liternictwo dostosowane do charakteru każdego z elementów przedmiotu.
Docelowa funkcja tego przedmiotu (przypomnienie, że Alzheimer wymazuje wspomnienia) przybiera formę użytecznego gadżetu, który je wymazuje i zachowuje. Wyraźnie widać, że zamysł twórczy powstawał zgodne z podstawową zasadą designu "Form follows function”.
Spójność poszczególnych aspektów projektowania (forma, kolorystyka, materiał, treść, liternictwo) sprawia, że kontakt z przedmiotem jest pełnym i doskonale zaprojektowanym doświadczeniem dla użytkownika, nawet jeśli nie rejestruje on poszczególnych składowych na poziomie świadomym.
M.Świejkowski


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek