Liczba zwierząt w Morzu Bałtyckim drastycznie spada. Według ONZ, aż 90% światowych zasobów ryb jest przełowionych lub poławianych na najwyższym możliwym poziomie (Raport FAO, So a 2014). Jeśli nic się nie zmieni za kilka lat Bałtyk może być pustym zbiornikiem. Balticarium to kampania wykonana przez NATALIĘ URYNIUK – artystkę i ilustratorkę.W ramach projektu autorka zachęcała instytucje, uczelnie, szkoły i pasjonatów Morza Bałtyckiego do udziału w warsztacie, spektaklu lub wykładzie związanym z Bałtykiem. W tym celu stworzona została wystawa „Ciekawostki z Morza Bałtyckiego”, pozwalająca poznać 23 zwierzęta Morza Bałtyckiego od babki piaskowej po zmieraczka plażowego. Prace dedykowane były zarównodzieciom, jak i dorosłym. Każdej z gra k towarzyszył zaskakujący fakt o zwierzęciu.W czasie projektu odbyły się 2 wystawy, 6 warsztatów i 3 wykłady. Ważnym elementem projektu były strona internetowa www. balticarium.com i gry edukacyjne o bałtyckiej faunie. Platforma umożliwiała pozyskanie wiedzy na temat zwierząt Bałtyku, a także ochrony środowiska również w językach obcych, docelowo we wszystkich nadbałtyckich.
zobacz także
-
17.12.2025Kampanie
Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej
-
16.12.2025Wydarzenia
Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich
-
12.12.2025Kampanie
Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego
-
11.12.2025Kampanie
Zabawki z czasem się nudzą
-
09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!
-
03.12.2025Kampanie
Edukacja Obywatelska w praktyce
