logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Babcie prowokatorki
06.02.2010
Tematy: Kampanie, Niemcy, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Pomoc społeczna, Wolontariat

Babcie prowokatorki

Your browser does not support the video tag.


Trzy dziarskie babcie były bohaterkami pomysłowej akcji rekrutującej wolontariuszy, której wyniki znacznie przekroczyły założenia organizatorów.

By pomagać innym potrzebna jest przede wszystkim dobra wola, chęć i gotowość niesienia pomocy. Tylko jak sprawdzić dobrą wolę potencjalnych wolontariuszy? Frankfurcka organizacja Diakonie Frankfurt, zajmujące się organizacją pomocy społecznej i związana z kościołem protestanckim, postanowiła uciec się do podstępu.

Trzy niepozorne staruszki podjęły się przeprowadzenie prowokacyjnych działań. Babcie można było spotkać w sytuacjach w których stawały się bezradne – np. wobec wyzwań komunikacyjnych związanych z poruszaniem się po wielkim mieście. Wysokie ostre schody, ciężkie bagaże czy obsługa urządzeń elektronicznych – wszystko to może stanowić problem dla osoby starszej. Tym którzy dali się złowić w zarzuconą sieć i ruszyli do pomocy staruszkom, wręczane były ulotki z hasłem "Szukamy ludzi takich jak Ty!" promujące pracę wolontariacką.

Taka zasadzka na ludzi dobrej woli okazała się skuteczna. Celem akcji było zdobycie 10 nowych wolontariuszy, a już po trzech dniach wpłynęło 46 aplikacji. Dodatkowo kampanią zainteresowały się lokalne media, co pozytywnie wpłynęło na wizerunek organizacji Diakonie i wypromowało jej działania.

Dla zwolenników akcji "Help the Oma" ("Pomóż babci) stworzono stronę www.help-the-oma.de, z której można dowiedzieć się więcej o samych staruszkach, organizacji oraz o aktualnie prowadzonych projektach. Co ważne – istnieje również możliwość elektronicznego zgłoszenia się do konkretnego projektu.
A. Dudkowski



Nazwa kampanii:
Help the Oma
Czas:
2010.2.1 - 2010.2.13
Nadawca:
Diakonie Frankfurt
Media:
Ambient, internet, telewizja
Wykonawca:
Saatchi & Saatchi
Adresaci:
Osoby dorosłe, potencjalni wolontariusze
Hasło kampani:
ang: We are looking for people just like you! (Szukamy ludzi takich jak Ty!)





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek