logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Artyści solidarni z Ukrainą
09.03.2022
Tematy: Wydarzenia, Polska, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Kultura i sztuka, Walka z przemocą

Artyści solidarni z Ukrainą



Na ulicach Warszawy pojawiły się trzy minimalistyczne murale, nawiązujące do obecnej sytuacji w Ukrainie. Jest to forma wsparcia w przestrzeni publicznej obywateli Ukrainy, w obliczu inwazji na ich Ojczyznę. Inicjatorem i autorem powstałych murali jest warszawskie Good Looking Studio.

W ostatnim tygodniu lutego życie milionów mieszkańców Ukrainy zmieniło się bezpowrotnie za sprawą inwazji Rosji na Ukrainę. Sąsiadujący z Polską kraj pogrążył się w wojnie, która doprowadziła do kryzysu humanitarnego. Setki tysięcy osób postanowiło szukać schronienia w ościennych Państwach. Polska Straż Graniczna podała 8 marca, że do Polski z terenów objętych wojną dotarło już 1.2 mln osób.

image by Michał Dziurkowski @mdziurkowski

Dotychczas, wedle szacunków, ukraińską granicę z Europą środkową przekroczyło już ponad 1.7 mln cywilów, co czyni tę sytuację największym kryzysem uchodźczym od czasów drugiej wojny światowej. Dramat Ukraińców spotkał się z solidarną pomocą Europy Zachodniej. Pojawiły się liczne zbiórki finansowe i materialne, a wielu Polaków ruszyło pomóc bezpośrednio na granicę. Zareagowały również przedsiębiorstwa. Wiele z nich wycofało ze swojej oferty produkty importowane lub produkowane w Rosji oraz przyłączyło się do pomocy potrzebującym.

image by Michał Dziurkowski @mdziurkowski

Swoje poparcie heroicznej walki Ukrainy postanowili wyrazić również artyści. Podobnie jak w obliczu pandemii, kiedy powstała seria murali z hasłem przewodnim „Będzie dobrze”, efektem artystycznego ruszenia było stworzenie trzech pokojowych murali w Warszawie, wspierających uchodźców bezpośrednio na ulicach. Jeden z nich pojawił się w symbolicznym miejscu, na Rondzie Organizacji Narodów Zjednoczonych.

image by Michał Dziurkowski @mdziurkowski

Docierające z Ukrainy informacje, obrazy i nagrania są zatrważające – mówi Piotr Ruszkowski, prezes Good Looking Studio. – Wszystkich nas ta sytuacja zaskoczyła i mamy wrażenie, że zaliczamy smutny powrót do niechlubnej historii XX wieku. Postanowiliśmy wyrazić swoje wsparcie, wysyłając przekaz w najbardziej naturalny dla nas sposób, czyli impaktowym przekazem wizualnym na ulicach Warszawy. Mamy zaplanowane również inne działania wspierające potrzebujących, ale najważniejsze jest dla nas zabranie głosu w sprawie, w której nie można pozostać obojętnym. Chcielibyśmy, aby obywatele Ukrainy wiedzieli, że z całego serca wspieramy ich w obliczu inwazji Rosji i mamy nadzieję, że zwyciężą w wojnie o swoją narodową tożsamość. Pokój jest dobrem należnym każdemu człowiekowi i liczymy, że szybko wróci również w Ukrainie. Mówimy nie wojnie i śmierci niewinnych ludzi.

image by Michał Dziurkowski @mdziurkowski

Powstałe już prace można podziwiać na ul. Smolnej 15, ul. Parkingowej (na wysokości Nowogrodzkiej 27) oraz rondzie ONZ (al. Jana Pawła II 18). Wszystkie murale są oddolną inicjatywą Good Looking Studio. Ich realizacja odbyła się w czynie społecznym.

walka z przemocą kultura wojna Ukraina Good Looking Studio murale Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji mural


Nazwa wydarzenia:
Minimalistyczne murale na ulicach Warszawy wspierają obywateli Ukrainy
Czas:
2022.3.9
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Kultura i sztuka, Walka z przemocą
Kraje:
Polska
Nadawca:
Good Looking Studio
Media:
mural
Hasło kampani:
#StandWithUkraine #StopWar #MakeArtNotWar





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek