ANWIL wspólnie z Towarzystwem Promocji Ryb zorganizował konkurs „Pan Karp zarybia Wisłę”, którego celem jest podniesienie świadomości dzieci w wieku od 6 do 13 lat w zakresie znaczenia ryb dla ekosystemu oraz popularyzacja ichtiologii. Uczniowie szkół podstawowych, aby móc wziąć udział w zabawie, musieli wykonać pracę plastyczną lub napisać utwór poetycki, którego motywem przewodnim była Wisła i zamieszkujące ją gatunki ryb.
Do konkursu napłynęło 350 prac z 31 szkół i przedszkoli. Do wszystkich placówek, które wzięły udział w zabawie, trafią pomoce naukowe w postaci plansz, przedstawiających gatunki ryb żyjących w dolnym biegu Wisły, a uczniowie otrzymają drobne upominki (m.in. torby, długopisy, notesy, znaczki – przypinki i kolorowe książeczki z zapisaną wierszem historią „O rybaku i smoku niemytym”).
Nagrodą główną w konkursie „Pan Karp zarybia Wisłę”był udział zwycięzców w akcji zarybiania rzeki, która odbyła się 28 października. Laureaci konkursu pod okiem ichtiologa, rybaków oraz eksperta z Towarzystwa Promocji Ryb wpuścili do Wisły ponad 10 tysięcy narybku węgorza. Nad bezpieczeństwem uczestników wydarzenia czuwała Zakładowa Straż Pożarna ANWIL. W ubiegłym roku, dzięki wspólnemu przedsięwzięciu Towarzystwa Promocji Ryb i ANWILU do rzeki trafiło ponad 13 tysięcy narybku suma.
zobacz także
-
09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie

