logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Amnesty International w obronie Tomasza Piątka
09.09.2017
Tematy: Wydarzenia, Polska, Kraje, Problemy społeczne, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Prawa człowieka

Amnesty International w obronie Tomasza Piątka



Tomaszowi Piątkowi, dziennikarzowi śledczemu Gazety Wyborczej, grożą zarzuty o zniewagę i stosowanie groźby bezprawnej wobec Ministra Obrony Narodowej w związku z książką „Macierewicz i jego tajemnice”. Opisuje w niej domniemane powiązania Antoniego Macierewicza z rosyjskimi służbami wywiadowczymi. Tuż po wydaniu książki, pod koniec czerwca, Minister Obrony Narodowej złożył zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez Tomasza Piątka. Jeśli zostanie uznany za winnego, mogą mu grozić 3 lata pozbawienia wolności.

11 lipca Rzeczniczka prasowa Prokuratury Krajowej poinformowała media, że zawiadomienie Ministra Obrony Narodowej zostało przekazane do Departamentu do Spraw Wojskowych Prokuratury Krajowej. Tomaszowi Piątkowi mogą zostać postawione zarzuty na podstawie artykułów 224, 226 i 231a kodeksu karnego za „stosowanie przemocy lub groźby bezprawnej wobec funkcjonariusza publicznego w celu podjęcia lub zaniechania czynności służbowych” i „za zniewagę funkcjonariusza publicznego”. Jeśli zostanie uznany za winnego, mogą mu grozić 3 lata pozbawienia wolności.

Zgodnie z uzyskanymi informacjami, prokuratura bada obecnie sprawę Tomasza Piątka. Zarzuty mogą zostać postawione w każdej chwili. Nie jest jasne, czy i jakimi dowodami dysponuje prokuratura na poparcie zarzutów przeciwko Tomaszowi Piątkowi, ale nie można wykluczyć, że sprawa ta jest motywowana politycznie w odwecie za pracę Tomasza Piątka jako dziennikarza śledczego.

W świetle zobowiązań międzynarodowych Polska musi zagwarantować, że dziennikarze mogą realizować swoją funkcję komentowania spraw publicznych, informowania opinii publicznej i przekazywania informacji i idei w sposób wolny od gróźb, nękania lub zastraszania i nie są ścigani za wyrażanie poglądów, które nie stanowią podżegania do przemocy.

Amnesty International zachęca więc internautów do podpisania petycji wzywającej Prokuratora Generalnego do odmowy wszczęcia lub umorzenia postępowania.



Tematy:
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Prawa człowieka
Kraje:
Polska





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

  • 28.11.2025Kampanie

    Payboy w kampanii o Sextortion

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek