logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Alkohol dręczący męskim głosem – to dobry głos kampanii?
22.08.2018
Tematy: Opinie, Kampanie

Alkohol dręczący męskim głosem – to dobry głos kampanii?

Alkohol dręczący męskim głosem – to dobry głos kampanii?


„Alkohol to seksistowska świnia. Kobiety traktuje gorzej. Bardziej niszczy nam wątrobę, dewastuje układ hormonalny, wywołuje depresję i znacznie szybciej uzależnia” – apeluje do Polek ambasadorka społeczno-edukacyjnej kampanii „Alkohol kobiety traktuje gorzej”, Anna Dereszowska. Teaserowy cykl przykładów alkoholowego stręczycielstwa przedstawia zaś znany polski aktor Jacek Braciak, występujący w kontrowersyjnych spotach inicjatywy. Kampania ma na celu uświadomić kobiety o druzgocących konsekwencjach spożywania alkoholu oraz dostarczyć realnego wsparcia i porad, jak bronić się przed uzależniającym wrogiem.

„Jesteś słaba. Zabiorę ci wszystko – dzieci, przyjaciół, pracę. Będzie już tylko gorzej…” (…) „Zabiorę ci wszystko, a ty się nawet nie zorientujesz”… „do niczego się nie nadajesz”

Seksistowska świnia bawi się jej okularami

Czy musiałaś kiedyś coś ukrywać? Już 21.08 poznasz 10dowodow.pl, że tak.

Opublikowany przez 10 dowodów Poniedziałek, 13 sierpnia 2018

 

Jak kreację niszczycielskiego trunku ocenia polski reżyser, scenarzysta, autor książek m.in. „Rysa” poruszającej temat uzależnienia- Igor Brejdygant?

„Alkohol zabiera kobiety ciszej, mroczniej i znacznie głębiej w swoją otchłań. A kiedy już w niej są, to z przyczyn społecznych i obyczajowych jest im bardziej wstyd, boją się wyjść do ludzi, otworzyć drzwi, poprosić o pomoc. O ile pijany facet to właściwie norma, to pijana kobieta w naszym świecie wciąż raczej nie uchodzi. Sam wychodziłem kiedyś z tamtego mroku. Wtedy na mojej drodze spotkałem wiele mądrych, wspaniałych i bardzo umęczonych alkoholem kobiet.  Widziałem, jak strasznie ciężko było im się wydobyć z tej otchłani. Pytanie kampanii „Pozwolisz mu na to?” dotyka sedna sprawy, a Jacek Braciak w roli alkoholu jest bardzo smutno i mrocznie przekonujący”.

W social mediach pojawiły się burzliwe komentarze odbiorców.

Na fanpage kampaniespoleczne.pl czytamy:

„To jest obrzydliwe bo w kraju gdzie więcej alkoholików to mężczyźni robi się kampanie która ma *uczyć kobiety* jak rozsądnie pić. Dla mnie w kontekście obecnych nastrojów politycznych gdzie ochrona ofiar przemocy domowej jest zła a z kobiet robi się inkubatory ta kampania umacnia obraz kobiety która powinna być podporządkowana mądremu mężczyznie. Dodam, że guilt trip na osoby uzależnione nie działa”  

 

 

Co na temat przekazu sądzi zaś Paweł Prochenko, specjalista ds. komunikacji oraz realizacji kampanii społecznych i prezes Fundacji Komunikacji Społecznej?

P.P:  „Z trudem wypowiadam się na temat tej kampanii  ponieważ nie jestem kobietą, a zwłaszcza kobietą uzależnioną od alkoholu. Z formalnego punktu widzenia, kampania „„Alkohol kobiety traktuje gorzej” jest bardzo ciekawa, intrygująca. Podoba mi się sposób jej realizacji. Zastanawiam się jak dokładnie została zdefiniowana grupa docelowa – czy są to kobiety, które nadużywają alkoholu, mających problem z alkoholem czy może już uzależnionych?  Mam wrażenie, że spoty mogą być bardzo skuteczne dla kobiet, które mają świadomość faktu swojego uzależnienia. 

Zupełnie nie zgadzam się z opiniami, że kampania jest słaba lub, że zamiast robić taką kampanie należy pomagać ofiarom przemocy. Rozumiem, że kampania jest skierowana do kobiet bo problem alkoholu dotyczy zarówno kobiet i mężczyzn i nie można rezygnować z przekazu do kobiet tylko dlatego, że statystycznie mężczyźni mają większy problem.

Faktem jest, że można mieć wątpliwości co do całej strategii kampanii. Kampania zupełnie nie dotyka przyczyn problemu – dlaczego w ogóle kobiety nadużywają alkoholu? Tu brakuje mi prawdziwego insightu.„

 

 

Więcej informacji na temat kampanii prezentowaliśmy TUTAJ 

Działania przygotowała poznańska agencja Chromatique.

Kampania jest finansowana przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego. Budżet kampanii to 892 455 zł.

Opublikowany przez 10 dowodów Środa, 22 sierpnia 2018

 

 

alkohol Paweł Prochenko Igor Brejdygant opinie







03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 23.04.2025Kampanie

    Nie bądź internetowym trollem

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek