25 czerwca ruszyła kampania Pokażmy im świat Fundacji "Wspólna Droga", która ma na celu zwrócenie uwagi na problem wzrastającej liczby dzieci i młodzieży spędzających większość czasu na ulicy. Ma to szczególne znaczenie u progu wakacji.
Kampania porusza problem „wychowywania się” dzieci bez opieki i wsparcia dorosłych, co prowadzi do patologii oraz kryminalnych zachowań. Autorzy zwracają uwagę że problem nie dotyczy jedynie dzieci z biedniejszych rodzin lecz także tych, z tak zwanych „dobrych domów”, w których zapracowani rodzice nie mają czasu na spędzanie go z dziećmi. Doświadczenie biedy, brak więzi z rodziną wpływają nieraz na całe życie młodego człowieka. Dzieci te stykają się często z przemocą i przestępczością. Największym ich problemem jest brak osób, u których mogą szukać wsparcia, które mogą w nich rozbudzić ambicje i motywację do działania.
Celem kampanii w mediach jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem „Dzieci na ulicy”, jego nagłośnienie oraz wzbudzenie chęci pomocy i działania na rzecz tych dzieci u odbiorców kampanii. Pożądanym rezultatem akcji jest tworzenie koalicji z lokalnych partnerów (samorządów, organizacji pozarządowych, biznesu) w celu tworzenia miejsc, gdzie zaniedbane dzieci mogą spędzać wolny czas pod opieką dorosłych. Jednym z takich projektów jest Wspólna Praga czyli projekt dotyczący przekształcenia podwórek praskich w miejsca przyjazne dzieciom.
Model Partnerstwa dla dzieci nawiązuje do ponad stuletnich wzorców działania ruchu United Way i polega na łączeniu wielu przedstawicieli lokalnego środowiska w celu rozwiązywaniu ważnych problemów społecznych.
Nośnikami kampanii są citylighty, reklamy prasowe, spot radiowy i telewizyjny oraz strona internetowa http://www.alenuda.pl. Na stronie organizacje pracujące z „dziećmi na ulicy” mogą zamieszczać informacje o sobie, swej działalności i o tym, jak każdy z nas może pomóc. Znajdą się tu również informacje o prowadzonych szkoleniach dla pedagogów ulicy. Za pośrednictwem strony można też przekazać pieniądze, które będą wsparciem dla organizacji pracujących z dziećmi.
Spoty radiowe otrzymały I nagrodę w Polskim Konkursie Reklamy KTR 2007 w kategorii reklamy radiowej. Operatorzy sieci komórkowych ERA, HEYAH, ORANGE, PLUS, SAMI SWOI uruchomili charytatywną linię SMS o numerze 74039 i cały dochód z tej akcji przekazali na realizację celów kampanii.
Poza kampanią informacyjną zrealizowano konkretne projekty:
1. Partnerstwo dla dzieci – koalicja władz samorządowych Dzielnicy Praga Północ, Forum Organizacji Praskich, firm działających na terenie Pragi Północ;
2. Szkolenia dla pedagogów ulicy (ang. streetworker’ów);
3. Finansowanie najlepszych projektów artystycznych i edukacyjnych skierowanych do „Dzieci na ulicy”;
4. Kursy rozwijające dla młodych ludzi z rodzin dysfunkcyjnych.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie