logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Ale nuda!
25.06.2007
Tematy: Kampanie, Polska, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym

Ale nuda!

Your browser does not support the video tag.


25 czerwca ruszyła kampania Pokażmy im świat Fundacji "Wspólna Droga", która ma na celu zwrócenie uwagi na problem wzrastającej liczby dzieci i młodzieży spędzających większość czasu na ulicy. Ma to szczególne znaczenie u progu wakacji.

Kampania porusza problem „wychowywania się” dzieci bez opieki i wsparcia dorosłych, co prowadzi do patologii oraz kryminalnych zachowań. Autorzy zwracają uwagę że problem nie dotyczy jedynie dzieci z biedniejszych rodzin lecz także tych, z tak zwanych „dobrych domów”, w których zapracowani rodzice nie mają czasu na spędzanie go z dziećmi. Doświadczenie biedy, brak więzi z rodziną wpływają nieraz na całe życie młodego człowieka. Dzieci te stykają się często z przemocą i przestępczością. Największym ich problemem jest brak osób, u których mogą szukać wsparcia, które mogą w nich rozbudzić ambicje i motywację do działania.

Celem kampanii w mediach jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem „Dzieci na ulicy”, jego nagłośnienie oraz wzbudzenie chęci pomocy i działania na rzecz tych dzieci u odbiorców kampanii. Pożądanym rezultatem akcji jest tworzenie koalicji z lokalnych partnerów (samorządów, organizacji pozarządowych, biznesu) w celu tworzenia miejsc, gdzie zaniedbane dzieci mogą spędzać wolny czas pod opieką dorosłych. Jednym z takich projektów jest Wspólna Praga czyli projekt dotyczący przekształcenia podwórek praskich w miejsca przyjazne dzieciom.

Model Partnerstwa dla dzieci nawiązuje do ponad stuletnich wzorców działania ruchu United Way i polega na łączeniu wielu przedstawicieli lokalnego środowiska w celu rozwiązywaniu ważnych problemów społecznych.

Nośnikami kampanii są citylighty, reklamy prasowe, spot radiowy i telewizyjny oraz strona internetowa http://www.alenuda.pl. Na stronie organizacje pracujące z „dziećmi na ulicy” mogą zamieszczać informacje o sobie, swej działalności i o tym, jak każdy z nas może pomóc. Znajdą się tu również informacje o prowadzonych szkoleniach dla pedagogów ulicy. Za pośrednictwem strony można też przekazać pieniądze, które będą wsparciem dla organizacji pracujących z dziećmi.

Spoty radiowe otrzymały I nagrodę w Polskim Konkursie Reklamy KTR 2007 w kategorii reklamy radiowej. Operatorzy sieci komórkowych ERA, HEYAH, ORANGE, PLUS, SAMI SWOI uruchomili charytatywną linię SMS o numerze 74039 i cały dochód z tej akcji przekazali na realizację celów kampanii.

Poza kampanią informacyjną zrealizowano konkretne projekty:
1. Partnerstwo dla dzieci – koalicja władz samorządowych Dzielnicy Praga Północ, Forum Organizacji Praskich, firm działających na terenie Pragi Północ;
2. Szkolenia dla pedagogów ulicy (ang. streetworker’ów);
3. Finansowanie najlepszych projektów artystycznych i edukacyjnych skierowanych do „Dzieci na ulicy”;
4. Kursy rozwijające dla młodych ludzi z rodzin dysfunkcyjnych.



Nazwa kampanii:
Dzieci na ulicy - Pokażmy im świat
Czas:
2007.6.25 - 2007.8.31
Nadawca:
Fundacja Wspólna Droga – United Way Polska
Media:
Telewizja, radio, prasa, citylighty
Wykonawca:
Saatchi&Saatchi
Adresaci:
Samorządowcy, biznes, organizacje pozarządowe, potencjalni darczyńcy
Hasło kampani:
Pokażmy im świat





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek