AIDS. Nie do wytarcia.
Do walki z problemem HIV/AIDS tym razem zostały użyte papierowe serwetki. Na ten ciekawy pomysł wpadli kreatywni z agencji Saatchi & Saatchi z Colombo w Sri Lance.
Na popularnych w restauracjach Sri Lanki „gazetowych serwetkach”, zazwyczaj zadrukowanych codziennymi informacjami, umieszczono tym razem krótkie hasło: „AIDS. Nie możesz zetrzeć go z rąk. Pozostań bezpieczny.” ("AIDS. You can’t wipe your hands of it. Stay safe.")
Kampania jest prosta, tania w wykonaniu i dzięki swojemu ulokowaniu precyzyjnie dociera do grupy docelowej nie brzmiąc jednocześnie sztucznie i moralizatorsko. Serwetki pełnią rolę „przypominacza”. Przeczytanie trafiającej w sedno wiadomości dostarczonej w nietypowy sposób może skłonić do chwili refleksji.
Stworzono już mnóstwo kampanii dotyczących AIDS/HIV. Różne były ich grupy docelowe, różnych sposobów użyto na dotarcie do nich. Oddziaływanie tych kampanii oraz powszechny dostęp do informacji sprawiły, że AIDS jest dzisiaj powszechnie kojarzone jako konsekwencja uprawiania seksu bez zabezpieczeń. Wydaje się, że wszystko, co można zostało już powiedziane jednak, jak na ironię, ludzie nadal zakażają się i umierają z powodu wirusa HIV.
Istotą tej kampanii jest przekonanie twórców, iż pomimo że ludzie generalnie wiedzą o konieczności zabezpieczania się, to potrzebują okazjonalnego przypomnienia o tym, że problem wciąż istnieje i może dotyczyć każdego. Serwetka zaskakuje odbiorcę swoim przekazem, co sprawia, że dociera on z większą siłą.
Kampania została stworzona z okazji Światowego Dnia AIDS na zlecenie The Family Planning Association of Sri Lanka, jednej z największych organizacji sektora NGO w tym kraju, skupiającej się na promowaniu planowania rodziny oraz zdrowia seksualnego i reprodukcyjnego. Na serwetkach znajduje się numer infolinii organizacji, pod którym można otrzymać pomoc i dowiedzieć się więcej nt. HIV/AIDS.
P.Lenarczyk
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice
-
18.09.2023
Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej
-
14.09.2023
Najlepsze czasy dla potworów
-
13.09.2023
Magiczne pudełko