logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Action Man i krwawa zabawa
25.06.2015
Tematy: Kampanie, Wielka Brytania, Obronność i bezpieczeństwo, Praca i polityka zatrudnienia, Walka z przemocą

Action Man i krwawa zabawa

Your browser does not support the video tag.


Popularna zabawka Action Man, figurka umięśnionego żołnierza, doczekała się kolejnych edycji. W sprzedaży pojawił się Sparaliżowany Action Man, Action Man z Zespołem Stresu Pourazowego, a nawet Martwy Action Man (z workiem na ciało w komplecie). W reklamie nowymi postaciami radośnie bawią się dzieci. 

Spot przygotowała organizacja Veterans For Peace UK. Jest on formą protestu przeciwko polityce armii brytyjskiej, która jako jeden z dziewiętnastu krajów na świecie (wśród pozostałych są m.in. Iran i Korea Północna) oraz jako jedyny kraj UE wciela w swoje szeregi szesnastolatków. Brytyjczyk w tym wieku, za zgodą rodziców, może przystąpić do procesu rekrutacyjnego, podczas gdy większość krajów pozwala na zostanie żołnierzem osobie, która ukończyła 18. rok życia (niektóre kraje ustalają wyższy próg wiekowy). 

Jak podaje strona kampanii, najwięcej tak młodych żołnierzy pochodzi z najuboższych regionów Wielkiej Brytanii. Armia chce najmłodszym naborem uzupełniać braki w piechocie, która należy do najbardziej narażonych na niebezpieczeństwo oddziałów. Veterans For Peace podkreśla, że młodymi ludźmi łatwiej jest manipulować, są oni także mniej świadomi ryzyka i mniej krytyczni wobec przełożonych niż starsi. Według danych ForcesWatch i Child Soldiers International, choć najczęściej najmłodsi rekruci nie są wysyłani do walki przed ukończeniem 18. roku życia, w walkach w Afganistanie żołnierze wcieleni do armii w wieku 16 lat byli dwukrotnie bardziej narażeni na śmierć niż ich koledzy, którzy przeszli szkolenie w wieku 18 lat bądź starszym. Organizacja zwraca też uwagę, że w przypadku najmłodszych rekrutów kładzie się nacisk na ich przydatność do walki, nie przechodzą szkoleń technicznych, w związku z czym nie mogą zdobyć doświadczenia, które mogłoby zaowocować w późniejszej pracy.

Nadawcy zachęcają do pisania listów do parlamentarzystów z apelem o zmianę polityki kadrowej w armii. 



Nazwa kampanii:
Action Man: Battlefield Casualties
Czas:
2015.6.23
Nadawca:
Veterans For Peace UK
Media:
Internet
Wykonawca:
Price James, Darren Cullen
Adresaci:
Decydenci w armii brytyjskiej i politycy, osoby popierające wcielanie 16-latków do armii, rodzice i opiekunowie nastolatków





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek