logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Obronność i bezpieczeństwo, Praca i polityka zatrudnienia, Walka z przemocą
   ──────  25.06.2015

Action Man i krwawa zabawa

Your browser does not support the video tag.


Popularna zabawka Action Man, figurka umięśnionego żołnierza, doczekała się kolejnych edycji. W sprzedaży pojawił się Sparaliżowany Action Man, Action Man z Zespołem Stresu Pourazowego, a nawet Martwy Action Man (z workiem na ciało w komplecie). W reklamie nowymi postaciami radośnie bawią się dzieci. 

Spot przygotowała organizacja Veterans For Peace UK. Jest on formą protestu przeciwko polityce armii brytyjskiej, która jako jeden z dziewiętnastu krajów na świecie (wśród pozostałych są m.in. Iran i Korea Północna) oraz jako jedyny kraj UE wciela w swoje szeregi szesnastolatków. Brytyjczyk w tym wieku, za zgodą rodziców, może przystąpić do procesu rekrutacyjnego, podczas gdy większość krajów pozwala na zostanie żołnierzem osobie, która ukończyła 18. rok życia (niektóre kraje ustalają wyższy próg wiekowy). 

Jak podaje strona kampanii, najwięcej tak młodych żołnierzy pochodzi z najuboższych regionów Wielkiej Brytanii. Armia chce najmłodszym naborem uzupełniać braki w piechocie, która należy do najbardziej narażonych na niebezpieczeństwo oddziałów. Veterans For Peace podkreśla, że młodymi ludźmi łatwiej jest manipulować, są oni także mniej świadomi ryzyka i mniej krytyczni wobec przełożonych niż starsi. Według danych ForcesWatch i Child Soldiers International, choć najczęściej najmłodsi rekruci nie są wysyłani do walki przed ukończeniem 18. roku życia, w walkach w Afganistanie żołnierze wcieleni do armii w wieku 16 lat byli dwukrotnie bardziej narażeni na śmierć niż ich koledzy, którzy przeszli szkolenie w wieku 18 lat bądź starszym. Organizacja zwraca też uwagę, że w przypadku najmłodszych rekrutów kładzie się nacisk na ich przydatność do walki, nie przechodzą szkoleń technicznych, w związku z czym nie mogą zdobyć doświadczenia, które mogłoby zaowocować w późniejszej pracy.

Nadawcy zachęcają do pisania listów do parlamentarzystów z apelem o zmianę polityki kadrowej w armii. 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Action Man: Battlefield Casualties
Czas:
2015.6.23
Tematy:
Obronność i bezpieczeństwo, Praca i polityka zatrudnienia, Walka z przemocą
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
Veterans For Peace UK
Media:
Internet
Wykonawca:
Price James, Darren Cullen
Adresaci:
Decydenci w armii brytyjskiej i politycy, osoby popierające wcielanie 16-latków do armii, rodzice i opiekunowie nastolatków





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 22.07.2022

    Ponad 85 proc. potrzebnej sumy w zbiórce na Bayraktara dla Ukrainy!


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Polacy zdecydowanie popierają rozwój energetyki wiatrowej


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek